اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع:

استاد پرورش در استیضاح بنی‌صدر نقش تعیین‌کننده‌ای داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گفت: حضور استاد پرورش در مجلس خبرگان، در بحث استیضاح بنی‌صدر و در تثبیت عملیات‌های مختلف نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

استاد پرورش در استیضاح بنی‌صدر نقش تعیین‌کننده‌ای داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار علی شمشیری از بنیان‌گذاران سپاه در اصفهان و رئیس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و از همراهان استاد پرورش بوده است.
به مناسبت همایش نکوداشت استاد پرورش، وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در روزهای نخست انقلاب که سپاه تشکیل شد، یکی از افراد موثر تشکیلات سپاه در استان اصفهان استاد پرورش بود.
رئیس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع بیان داشت: ما به اتفاق برخی از دوستانمان پس از یک هفته‌ که در قسمت‌های مختلف پیش رفتیم، به این نتیجه رسیدیم که در ابتدای کار لازم‌ترین کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم این است که آموزش‌ها را در مجموعه سپاه سامان بدهیم به همین دلیل تعدادی از دوستانمان همچون شهید افشار، شهید خلیفه سلطانی، شهید کلاهدوزان، دکتر فضائلی، سردار حجازی و سردار بیات آموزش‌ها را آغاز کردند.
وی ادامه داد: به یاد دارم روزهای نخست با خود گفتیم ما برای بحث‌های آموزش نظامی چارچوب‌های تعریف شده‌ای همچون تکنیک، تاکتیک و مخابرات داریم که برای آنها یک سری مبانی در نظر گرفته شده است اما برای اینکه بخواهیم این بچه‌ها را آموزش فکری، اعتقادی و سیاسی بدهیم، چه کنیم؟ اینجا بود که نقطه آغاز سپاه از لحاظ آموزشی به آقای پرورش وصل شد.
شمشیری با اشاره به اینکه سال 57 آموزش‌های عقیدتی سیاسی در سپاه تدوین شده‌ نبود، بیان داشت: هر کسی باید خودش مواد اولیه و مواد نظری را برای این آموزش‌ها تهیه می‌کرد، در یک جلسه تمام دوستان در مسجد انقلاب جمع شدند و موارد تهیه شده را آماده کردند و استاد پرورش در این جلسه نقطه نظرات خیلی دقیق، ارزشمند و تصحیحاتی را روی آن مواد آموزشی گذاشتند که همان پایه آموزش‌های عقیدتی سیاسی شد که ما در سپاه آغاز کردیم.
وی اضافه کرد: چند ماه بعد، مسئولان آموزش سپاه ما را در تهران خواستند؛ رفتیم و شیوه آموزشمان را ارائه کردیم و گفتیم که ما این محتوا را در اصفهان آغاز کردیم و آموزش می‌دهیم، دوستان آموزش تهران گفتند شما بیایید تهران و همین کار را آغاز کنید که ما گفتیم هنوز در اصفهان کار تکمیل نشده است.
رئیس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع تاکید کرد: بدین صورت مایه‌های فکری استاد پرورش برای آموزش‌های سیاسی، عقیدتی و اخلاقی تا چند سال در سپاه ادامه داشت و البته بعد از آن نقایص‌اش برطرف و تکمیل شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در هیچ مقطعی ارتباط و اتصال استاد پرورش با صحنه‌های حساس پس از انقلاب قطع نشد، اظهار داشت: استاد پرورش هیچگاه در حاشیه نبود و همیشه در متن حضور داشت.
شمشیری گفت: استاد پرورش در دوران فعالیت‌های سیاسی خود در مجلس خبرگان یا نماینده مجلس شورای اسلامی یا در دوره وزارتش، کار خود را در حوزه سازمانی خلاصه نمی‌کرد، چون ایشان یک ظرفیت بسیار ارزشمندی داشت که در هر جایی ورود پیدا می‌کرد، می‌توانست مفید و ارزنده باشد.
وی تصریح کرد: حضور استاد پرورش در مجلس خبرگان، در بحث استیضاح بنی‌صدر و در تثبیت عملیات‌های مختلف نقش تعیین کننده‌ای داشت.
رئیس سابق حفاظت اطلاعات وزارت دفاع در ادامه تاکید کرد: زمانی که ما در سپاه اصفهان کار را آغاز کردیم نیاز شدید به پادگان داشتیم؛ پادگان 15 خرداد که آن زمان در اختیارمان بود ظرفیت محدودی داشت، شاید آن موقع ماکسیمم می‌توانستیم 150 نفر را آموزش بدهیم، رفتیم شناسایی کردیم دیدیم یک پادگان دیگری بدون استفاده است که تقریباً 95 درصد کار را قبل از انقلاب انجام داده‌اند؛ اما الآن معطل مانده، خوب چون آن موقع بنی‌صدر جانشین فرمانده کل قوا بود و به شدت هم با سپاه مخالفت می‌کرد، ما از مسیر معمول نمی‌توانستیم وارد بشویم و این پادگان را بگیریم؛ من یادم است این به فکر ما رسید که بیاییم از ارتباط بسیار صمیمی و گرم استاد پرورش با شهید رجایی که نخست وزیر بود استفاده کنیم، خود من یک نامه را تنظیم کردم و آمدم تهران نزد استاد پرورش، ایشان یک تماس با شهید رجایی گرفتند آقای رجایی هم دقیقاً یادم است با یک خودنویس سبز با دست‌خط خودشان نوشتند: "شایسته است این پادگان تا پایان جنگ در اختیار سپاه قرار بگیرد"
وی اضافه کرد: این پادگان که بعداً به عنوان پادگان غدیر معروف شد جای بسیار وسیعی بود که می‌توانم بگویم چند هزار نفر را پس از آن همزمان می‌توانستیم آموزش بدهیم، منظورم این است که استاد پرورش در متن قضایا بودند و متعهدانه و دلسوزانه در تمام مقاطع حمایت می‌کردند و ما از ایشان استفاده می‌کردیم.
شمشیری افزود: به خاطر دارم زمانی که استاد پرورش وزیر آموزش و پرورش بودند، یک موقعی در مجموعه خانه‌های سازمانی نیروی هوایی ساکن بودند. یادم است اگر چند نفر تماس می‌گرفتیم و می‌گفتیم حاج آقا ما امشب بیاییم منزل شما باز ایشان ابا نداشت! می‌رفتیم خانه و همین دعای کمیل را با آن سوز و حال و توسل می‌خواندند؛ ما از زمانی که ایشان یک دبیر دبیرستانی بودند تا وقتی که وزیر بودند تا زمانی که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند، یا عضو خبرگان رهبری در هیچ مقطعی تغییری در مشی و منش و شیوه زندگیشان ندیدیم؛ یعنی همواره ساده‌زیست، در دل مردم و همواره گره‌گشای مردم بودند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول