اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

بوفه‌‌های مدارس به بخش خصوصی واگذار شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: با توجه به صنفی بودن فعالیت بوفه‌های مدارس، باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

بوفه‌‌های مدارس به بخش خصوصی واگذار شوند
علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به برگزاری دو جلسه در ارتباط با احیای امر به معروف و نهی از منکر در فرمانداری و شورای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در این جلسات مقرر شد در اتحادیه‌های مختلف اصناف همدان، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.
وی افزود: در شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر قرار شد شوراهای امر به معروف اتحادیه‌های اصناف، برای اعضای خود در خصوص این موضوع مهم کلاس آموزشی داشته باشند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان عنوان کرد: همچنین مقرر شد اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر یک روز در ماه را به عنوان روز تذکر لسانی قرار دهند و به عملکرد خود در این زمینه را به ما گزارش دهند.
وی با اشاره به اینکه همدان دارالمؤمنین بوده و از نظر رعایت حجاب و عفاف باید بهتر از مکان‌های دیگر باشد، گفت: در حال حاضر بحث اقامه نماز اول وقت را در دستور کار داریم و درصدد هستیم در بازار همدان مانند یزد و مشهد نیز نماز اول وقت برگزار شود. 
شمس از اعزام چند تن از نمایندگان اصناف همدان به مشهد و یزد خبر داد و بیان کرد: تحقیق و تفحص در این دو شهر در ارتباط با چگونگی پیشرفت کاری آنها در زمینه ادای نماز اول وقت در دستور کار است.
وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا ماشین‌های حمل و نقل مواد غذایی زیر نظر هیچ اتحادیه‌ای نیستند، گفت: بر اساس دستورالعمل هیئت دولت، فعالان در زمینه حمل و نقل، زیر نظر اتحادیه‌های صنفی قرار می‌گیرند و در صورت رسیدن آنها به حد نصاب می‌توانند نسبت به تشکیل اتحادیه اقدام کنند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد ماشین‌های حمل مواد غذایی در حال حاضر به حد نصاب ایجاد اتحادیه نرسیده است، فعلاً زیر نظر اتحادیه حمل و نقل قرار دارند.
وی در زمینه پروانه‌دار شدن بوفه‌های مدارس، غرفه‌های آن را صنفی خواند و بر لزوم دریافت پروانه کسب از سوی آنها تأکید و بیان کرد: در این صورت علاوه بر تأیید مکان از نظر بهداشتی، خود شخص فروشنده نیز گواهی تندرستی دریافت می‌کند.
شمس نظارت بر قیمت‌ها را یکی از مزایای پروانه‌دار شدن غرفه‌های مدارس دانست و گفت: از نظر ما این غرفه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند نه اینکه یک نفر خدمه یا یک نفر دانش‌آموز غرفه مدرسه را اداره کند.
وی در پایان با بیان اینکه پروانه ‌کسب‌دار شدن بوفه‌های مدارس مغایر اصل 44 قانون نظام صنفی نیست، متذکر شد: در صورت دریافت پروانه کسب برای تمام بوفه‌های مدارس، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و نظارت جامع بر بوفه‌ها با همکاری مرکز بهداشت همدان خواهیم بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول