اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرگانی استان یزد خبر داد:

تجهیز تمام واحدهای صنفی یزد به صندوق‌های مکانیزه فروش

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرگانی استان یزد از تجهیز تمام واحدهای صنفی یزد به صندوق‌های مکانیزه فروش خبر داد.

تجهیز تمام واحدهای صنفی یزد به صندوق‌های مکانیزه فروش
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مهراب اسکندری ظهر امروز در اجلاس دوره‌ای رؤسا و هیئت رئیسه مجمع امور صنفی شهرستان‌های استان یزد که در مهریز تشکیل شد از تجهیز همه واحدهای صنفی استان به صندوق‌های مکانیزه فروش خبر داد.
وی افزود: تمام واحدهای صنفی در استان ملزم هستند صندوق مکانیزه فروش را به منظور ارائه خدمات مناسب به مشتری در واحد خود نصب کنند.
اسکندری بیان کرد: به منظور تامین این دستگاه‌ها، مذاکرات لازم با شرکت تولیدی و وارداتی صورت گرفته است و مشکلی در راستای اجرای این طرح وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل و سریع‌تر این طرح نیز به دنبال ارائه تسهیلات بانکی هستیم تا واحدهای صنفی با مشکل مالی روبه‌رو نشده و بتوانند با تجهیز واحد خود به صندوق مکانیزه گامی دیگر در مسیر مشتری‌مداری بردارند.
وی یادآور شد: بر اساس اصلاحیه ماده 71 قانون نظام صنفی، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش متناسب با نوع فعالیت به منظور تسهیل داد و ستد و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صنوف ضروری و لازم‌الاجراست.
اسکندری خاطرنشان کرد: کنترل قیمت کالا، نصب برچسب قیمت، تاریخ مصرف، کنترل موجودی، نگهداری کالا، ارائه فاکتور و موارد دیگر از جمله مزایای تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش است.
وی عنوان کرد: برای راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش، اتحادیه‌هایی چون فروشندگان میوه و تره‌بار، قنادی و شیرینی فروش، آجیل و خشکبار، فروشندگان مواد پروتئینی و گوشتی، سوپرمارکت، خواروبار فروش‌ها، لبنیات، طلا و جواهر در اولویت قرار دارند.
اسکندری بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 32هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول فعالیت هستند.
رئیس مجامع امور صنفی مهریز نیز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد خود در مهریز پرداخت و از فعالیت نزدیک به یک‌هزار و 400 واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.
در این نشست همچنین مسئولان مجامع شهرستانها ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد مجمع شهرستان خود، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود از جمله افزایش قبض برق تمام واحدهای صنفی از جمله لبنیات و عرضه مواد غذایی و جمع‌آوری فروشندگی‌های دوره گرد و دست فروش‌ها و مشاغل خانگی بدون را مطرح کردند که مدیرکل سازمان بازرگانی استان یزد قول پیگیری این مشکلات را داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول