اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد:

آغاز سرشماری با همکاری 360 مأمور در آبادان

خبرگزاری فارس: فرمانداری ویژه آبادان از آغاز سرشماری نفوس و مسکن با همکاری 360 مأمور مرتبط در این شهرستان خبر داد.

آغاز سرشماری با همکاری 360 مأمور در آبادان
بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: ارائه اطلاعات خانوار به مأموران سرشماری می‌تواند دولت را در تدوین برنامه‌های مختلف کمک کند.
وی با اشاره به یکی از مشکلات در پیش‌روی این طرح افزود: یکی از این موارد که در جمع‌آوری اطلاعات به‌ویژه از طریق پرسشنامه وجود دارد، ناتوانی در کسب اطلاعات کامل از واحدهای جامعه است، این موضوع اصطلاحاً به «بی‌پاسخی» موسوم است.
فرمانداری ویژه آبادان با بیان اینکه بی‌پاسخی در صحت و دقت نتایج و تجزیه و تحلیل اطلاعات آثار نامطلوبی دارد تصریح کرد: ممکن است بی‌پاسخی مربوط به واحد آماری بنا به عللی از قبیل عدم‌حضور در منزل، عدم همکاری، مشکلات برقراری ارتباط بین مأمور آمارگیر و پاسخ‌گو، نامناسب بودن زمان مراجعه، عدم‌اطلاع از میزان اهمیت سرشماری، عدم اطمینان به محرمانه بودن اطلاعات و نظایر آن رخ دهد.
وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در زمینه تعداد جمعیت و واحد‌های مسکونی کل کشور در اجرای سرشماری نفوس و مسکن، علاوه بر کاربرد در برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه منابع، خدمات و کالاهای مصرفی و سایر امکانات و وسایل بین استان‌ها و مناطق مختلف کشور موجب شناسایی اوضاع اجتماعی و اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های مربوط به سیاست‌های اشتغال و بیکاری نیز محسوب می‌شود.
به گفته ایلخاص‌زاده تهیه برآوردها و پیش‌بینی‌های جمعیتی برای برنامه‌ریزی‌های درازمدت توسعه و عمران کشور، تولید آمارهای اختصاصی و پایه‌ای جمعیت مانند محاسبه‌های مربوط به شاخص‌های مرگ و میر، ولادت و باروری، مهاجرت و جابه‌جایی‌های جمعیت از دیگر کاربردهای حاصل از اجرای سرشماری نفوس و مسکن به شمار می‌رود.
وی با مثبت ارزیابی کردن کاهش مدت زمان سرشماری نفوس و مسکن از سوی دولت از 10 سال به پنج سال گفت: قطعاً کشوری که روز به رو مسیر پیشرفت و توسعه را طی می‌کند، نیاز به آمار و اطلاعات به روز دارد و سرشماری نفوس و مسکن در 10 سال یکبار نمی‌توانست نیازهای اطلاعاتی و آماری کشور را تأمین کند.
معاون استاندار با اشاره به اینکه امسال در طرح سرشماری نفوس و مسکن 360 مأمور در آبادان در حال جمع‌آوری اطلاعات خانوار هستند، گفت: همه اطلاعات و آمار ارائه شده در این سرشماری کاملاً اختصاصی و محرمانه بوده و فقط برای برنامه‌ریزی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: طرح سرشماری همزمان با سراسر کشور در آبادان اجرا شده و تا 22 آبان‌ماه ادامه دارد.
ایلخاص‌زاده در پایان از شهروندان خواست با ارائه اطلاعات و صحیح به پرسشگران، دولت را در برنامه‌ریزی درست برای توسعه و آبادانی کشور یاری کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول