اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دماوند:

ارائه اطلاعات نادرست در سرشماری جرم است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند اعلام کرد: ارائه اطلاعات نادرست به ماموران سرشماری جرم محسوب می‏شود.

ارائه اطلاعات نادرست در سرشماری جرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی علی‏محمدی عصر امروز در جمع ماموران سرشماری شهرستان دماوند برای آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن که در مرکز ستاد سرشماری نفوس و مسکن این منطقه و با حضور ماموران و اعضای ستاد سرشماری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مبنای برنامه‏ریزی کلان در کشور، آمار است و برنامه‏ریزی در هر زمینه‏ای بدون آمار و سرشماری محقق نخواهد شد.
وی افزود: موضوعی که در بخش دولتی در کنار بخش‏های فرهنگی، اقتصادی و دیگر بخش‏ها بسیار مورد توجه بوده و نمود عینی دارد، بخش عمرانی است که زمینه توسعه شهرستان را فراهم می‏سازد.
علی‏محمدی با اشاره به اهمیت آمار در بخش‏های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... تصریح کرد: از سال 1335 نخستین آمارگیری در کشور صورت گرفت و طبق قانون مقرر شد که هر 10 سال یک‏بار این سرشماری برگزار شود؛ ولی از سال 1385 با تصویب قانونی، این سرشماری هر پنج سال برگزار خواهد شد.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند با تاکید بر اهمیت پنج ساله کسب آمار برای داشتن برنامه‏ریزی مناسب نسبت به دوره 10 ساله آن خاطرنشان کرد: این دوره پنج ساله در اکثر کشورهای پیشرفته رعایت می‏شود و با این راهکار می‏توان زمینه برنامه‏ریزی مطلوب‏تری را فراهم کرد.
وی ادامه داد: تمام اعتباراتی که در بخش‏های مختلف از سوی دولت به تصویب می‏رسد، بر اساس نتایج این سرشماری است و بعد از استخراج به صورت مصوب بر اساس سرشماری توزیع و پرداخت می‏شود.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای اجرای این طرح به صورت دوره‏ای و مرحله‏ای در شهرستان افزود: از ابتدای آغاز این طرح، اقدامات بسیاری در بخش‏های مختلفی چون ثبت نام، گزینش، آماده‏سازی و اجرای کلاس، فراهم‏سازی زمینه‏های مختلف خدماتی و رفاهی صورت گرفت و به مدت 20 روز با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته این طرح را اجرا می‏کنیم.
علی‏محمدی گفت: هزینه‏های بسیاری برای فراهم‏سازی زمینه‏های برگزاری هرچه بهتر این طرح در بخش کلان و شهرستانی انجام شده و در این خصوص اقداماتی چون پشتیبانی، خدماتی و بیمه نیروها نیز تامین می‏شود.
وی با اشاره به آماده‏سازی نیروها و ماموران سرشماری نفوس و مسکن شهرستان دماوند تصریح کرد: امروز همه نیروهای سرشماری در هر حوزه‏ای که قرار است فعالیت داشته باشند، مستقر می‏شوند و به صورت رسمی کار خود را آغاز می‏کنند.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند با تاکید بر اهمیت صحیح پر شدن فرم‏های سرشماری به دست ماموران نیز بیان داشت: از شهروندان در تمام حوزه‏های شهری و روستایی می‏خواهیم همکاری لازم را با ماموران سرشماری به عنوان نمایندگان دولت داشته باشند تا فرم‏ها به درستی پر شوند.
وی ادامه داد: در صورتی که فرمی به اشتباه پر شود و اطلاعات نادرست باشد، فرد مجرم شناخته شده و در این خصوص رسیدگی لازم صورت می‏گیرد.
معاون برنامه‏ریزی و اداری مالی فرماندار دماوند از ماموران سرشماری خواست تا با جلیقه‏های مخصوص و داشتن کارت شناسایی تهیه شده به عنوان ماموران سرشماری به منازل و مکان‏های دیگر مراجعه و اطلاعات را کسب کنید.
وی ادامه داد: تمام همکاری‏های لازم برای ماموران سرشماری در روستاها و شهرها توسط ستاد و دهیاران روستاها صورت گرفته است و امید می‏رود این طرح به خوبی در منطقه اجرایی شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول