اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش اسفرورین:

انجمن کتابخوانان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش اسفرورین گفت: راه‌اندازی انجمن کتابخوانان به منظور ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات بین افراد می‌تواند با همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها انجام شود.

انجمن کتابخوانان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، سپهدار علی‌یاری در نهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اسفرورین شهرستان بوئین‌زهرا بیان کرد: برگزاری دوره‌های کتابخوانی در کلاس که به صورت منظم در سطح مدارس اجرا می‌شود از موثرترین فعالیت‌ها در راستای نهادینه کردن کتابخوانی از سنین پایه در فرد بوده که خوشبختانه با پذیرش خوبی از جانب دانش‌آموزان این شهر روبه‌رو شده است.
وی ادامه داد: همچنین تشویق دانش‌آموزان به انجام خلاصه‌نویسی از کتاب‌های خوانده شده، از جمله فعالیت‌هایی است که نه تنها سطح بینش کودکان و نوجوانان را ارتقا داده بلکه تمایل آنها به مطالعه را نیز افزایش می‌دهد.
مدیر آموزش و پرورش اسفرورین اضافه کرد: همچنین با استفاده از این روش می‌توان خوراک فکری مناسبی برای دانش‌آموزان تهیه کرد و منابعی را برای مطالعه به آنها معرفی کرد که دارای مضامین ارزشمند دینی، اخلاقی و فکری باشند.
وی تأکید کرد: برگزاری دوره‌های کتابخوانی در مدارس سبب می‌شود دانش‌آموزان مبحث مطالعه را نیز جزو امور جدی در مدارس بدانند و به عنوان فعالیتی مختص اوقات فراغت به آن نگاه نکنند.
علی‌یاری خاطرنشان کرد: تقدیر از کتابخوانان برتر مدارس، همکاری در برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های بازدید از کتابخانه‌ها برای دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های ما برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اسفرورین است و آموزش و پرورش بهترین شرایط را برای توسعه کتابخوانی در اختیار دارد که می‌تواند با بهره‌گیری حداکثری از این امکانات به اهداف آموزشی خود دست پیدا کند.
وی اعلام کرد: سایت اداره آموزش و پرورش دانسفهان در حال حاضر از فعالیت خوبی برخوردار بوده و آماده همکاری برای معرفی و اطلاع‌رسانی درباره مسابقات فرهنگی کتابخانه‌هاست.
مدیر آموزش و پرورش اسفرورین عنوان کرد: به طور قطع هرچه کتابخانه‌ها تعامل بیشتری با سایر ادارات داشته باشند، بهتر می‌توانند فعالیت‌ها و خدمات خود را منعکس کرده و افراد بیشتری را به مطالعه جذب کنند.
وی تصریح کرد: در میان دستگاه‌های مختلف، آموزش و پرورش با کتابخانه‌ها اهداف نزدیکی دارد که می‌توانند با همکاری یکدیگر به آنها دست یابند؛ راه‌اندازی انجمن کتابخوانان به منظور ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات بین افراد از جمله مواردی است که می‌تواند با همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها انجام شده و موجب گسترش ارزش‌های فرهنگی در جامعه شود.
علی یاری ادامه داد: جذب دانش‌آموزان مستعد و توانمند مدارس به عنوان کتاب یار در کتابخانه‌ها نیز از دیگر عواملی است که نقش مهمی در افزایش علاقه کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخانه دارد.
وی یادآور شد: نقش برجسته و سازنده کتاب در تکامل فردی و اجتماعی، ناشی از گستردگی ارزش دانش و اهمیت فرهنگ مکتوب در تاریخ بشری است که سزاوار نیست چنین عنصرهایی را به دست فراموشی و یا کم‌توجهی بسپاریم.
نهمین جلسه انجمن کتابخانه ‌های عمومی اسفرورین هفت مصوبه داشت که تشکیل انجمن فرهنگی کتابخانه و راهپیمایی منظم دانش‌آموزان اسفرورین با شعار کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول