اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی‌:

شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور 80 هزار عضو دارد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ از عضویت 80 هزار نفر در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای خبر داد.

شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور 80 هزار عضو دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجدالدین معلمی شامگاه چهارشنبه در بازدید از کتابخانه‌های شهر گرگان اظهار داشت: افتتاح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از مهم‌ترین اقدامات نهاد کتابخانه‌ها در زمینه الکترونیکی شدن این نهاد بوده است.
وی تصریح کرد: از دو ماه گذشته این شبکه افتتاح و توانسته‌ایم فضایی کتابخوانی را در فضایی نت ترویج و افراد را با کتاب مانوس کنیم.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: کاربران در این شبکه از اختیار امتیاز و نقد برخوردار هستند و قابلیت ایجاد نمایش کتاب فراهم است.
وی ادامه داد: این افراد همچنین می‌توانند برترین‌های کتاب را در این شبکه مشاهده و از محبوب‌ترین کتاب‌ها اطلاع پیدا کنند.
معلمی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شبکه ده‌ها مسابقه کتاب برای علاقمندان ارائه می‌شود و فایل دیجیتالی کتاب‌های مسابقه نیز موجود خواهد بود، همچنین قصد داریم در آینده کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها به این فضا اضافه شود تا کاربران نسبت به کمیت و کیفیت اطلاع داشته باشند.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درج 400 هزار کتاب چاپ شده همراه با نام نویسنده، جلد، ناشر و چکیده کتاب را بر روی این شبکه از دیگر ویژگی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای برشمرد.
معلمی در مورد سلیقه‌ای عمل نکردن در ارسال کتاب‌ها به استان‌های کشور نیز اظهار داشت: در این خصوص 17 کارگروه تخصصی ایجاد کرده‌ایم که سه تا پنج استاد در این کارگروه‌ها حضور دارند تا از انتخاب کتاب مطمئن باشیم.
وی افزود: برای اینکه انتخاب کتاب‌هایی ارسالی تنها نخبه‌پسند نباشد طرح "کتاب من" را راه‌اندازی کرده‌ایم تا هر عضو ،درخواستی داشته باشد ما به سرعت کتاب‌هایی درخواستی را ارسال می‌کنیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول