اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

احتمال فرار مقصران اصلی اختلاس به دنبال فرار خاوری / هفته آینده وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دنبال فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران به کانادا، احتمال فرار دیگر مقصران اصلی و بزرگ اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی وجود دارد.

احتمال فرار مقصران اصلی اختلاس به دنبال فرار خاوری / هفته آینده وزیر اقتصاد استیضاح می‌شود
سید ناصر موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خبر فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی تصریح کرد: در پیامکی که از یک منبع موثق اخیرا دریافت کردم بهمنی رئیس کل بانک مرکزی کشور اعلام کرده است که در جریان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی کشور بانک ملی و سامان بیشترین تخلفات را داشته‌اند.
وی ادامه داد: بحث و پرسشی که اکنون وجود دارد این است که اگر خاوری مقیم کشور کانادا بوده و آیا می‌توانسته مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه چندی پیش در جلسه‌ای که دو مدیرعامل سابق بانک‌های ملی و صادرات یعنی خاوری و جهرمی در مجلس داشتند، جهرمی به این مسئله که بانک ملی بیشترین پرداخت‌ها را در جریان این اختلاس داشته است اشاره و مدارکی نیز در این ارتباط به مجلس ارائه کرد و گفت: خاوری نیز مدعی بود که هنگامی که بانک صادرات گشایش اعتبار کرده بود ما به اعتماد بانک صادرات این پرداخت‌ها را داشتیم.
وی بیان داشت: اگر خاوری به طور واقعی در این مسئله تقصیری نداشت کم‌ترین اقدامی که می‌توانست انجام دهد استعفا و عذرخواهی و نه فرار از کشور بود.
موسوی با اشاره به اینکه این استعفا و فرار خاوری برای رد گم کردن بوده است، افزود: با توجه به اینکه در این میان مسئله اختلاس 3 هزار میلیارد تومان که پول کمی نیست مطرح است باید رسیدگی به پرونده با دقت ویژه‌تری دنبال شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مطرح شدن این مسائل سبب خارج شدن پرونده رسیدگی از مسیر صحیح خود نمی‌شود، اظهار داشت: همین‌گونه است و موضوعی که باید دقت شود این است که احتمال دارد افرادی که مقصران اصلی این اختلاس هستند با سوء استفاده از این فضا از کشور فرار کرده و افرادی که تقصیر کمتری دارند با مخدوش شدن آبروی خود مواجه شوند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این اتفاق در جریان این اختلاس رخ دهد 3 هزار میلیارد تومان هم از دست می‌رود.
وی در مورد استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: تاکنون 20 نماینده استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی را امضا کرده‌اند و هم‌اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درصدد است تا نظرات خود را در این مسئله بیان کند.
موسوی ادامه داد: با توجه به برگزاری کنفرانس حمایت از مردم فلسطین که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، جلسه استیضاح وزیر امور و اقتصاد و دارایی پس از این هفته برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول