اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد:

صدور گواهی صلاحیت برای فرشبافان آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای به فرشبافان آذربایجان غربی صادر شده است.

صدور گواهی صلاحیت برای فرشبافان آذربایجان غربی
جعفر صادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مجموع افرادی که به سازمان فنی و حرفه‌ای برای اخذ گواهی‌‌نامه فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند 11 هزار و 500 نفر است که از این تعداد فقط 9 هزار نفر موفق به دریافت این گواهی شده‌اند.
وی تصریح کرد: داشتن گواهی‌نامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای بهره‌مندی از بیمه قالیبافی الزامی است.
این مسئول افزود: شهرستان‌های خوی، میاندوآب و شوط در سال جاری فعالیت چشمگیری در زمینه اخذ آزمون و صدور گواهی مهارت فنی داشتند.
اسکندری با بیان اینکه بروکراسی معرفی قالیبافان برای اخذ آزمون خیلی طولانی است، خاطرنشان کرد: واگذاری صدور گواهینامه به شهرستان‌ها در فنی و حرفه‌ای می‌تواند این مشکل را حل کند.
وی با بیان اینکه برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای به صورت هفتگی صورت می‌گیرد، گفت: تفویض اختیارات بازرگانی به تشکل‌ها و کوتاه کردن بروکراسی معرفی و نظارت از طرف دستگاه از جمله درخواست‌هایی ست که در راستای تسهیل فرآیند صدور گواهینامه می شود.
این مسئول با بیان اینکه کتاب جامع فرش دستباف آذربایجان غربی در حال مستند سازی است، اظهار داشت: این کتاب در آینده نزدیک به چاپ می‌رسد.
اسکندری ادامه داد: این کتاب به منظور معرفی توانمندی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد فرش استان، شناساندن آذربایجان غربی به عنوان یکی از مناطق مهم قالیبافی و دفاع از حقوق تولید کنندگان استان به چاپ می‌رسد.
وی اعلام کرد: فاز نخست این کتاب شامل مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات است که این مرحله به اتمام رسیده و اکنون در حال مستند سازی هستیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول