اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

طرح‌های یاری‌ده اقتصاد کشاورزی حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: طرح‌هایی که به اقتصاد کشاورزی کمک کند از سوی استانداری حمایت می‌شود.

طرح‌های یاری‌ده اقتصاد کشاورزی حمایت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا دهناد ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی قم که در جاده قدیم قم‌ ـ تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: حضور مقام معظم رهبری در قم در کنار کمک به شتاب عمران استان و تامین اعتبارات، به ظرفیت‌ها و جایگاه‌ قم اشاره شد.
وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و 240 میلیارد تومان اعتبارات مصوب شده در سفر مقام معظم رهبری، 400 میلیارد تومان آن جذب شده است و با تلاش مدیران استانی مابقی آن نیز اختصاص خواهد یافت.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم یادآور شد: ایران اسلامی با خشکی، محدودیت منابع آب و خاک مواجه است و این شرایط در استان قم مضاعف است.
دهناد ابراز داشت: مقدار زیادی از آورد آب به استان قم در چند سال اخیر کاهش داشته است و کاهش ورودی آب اقلیم استان و بخش کشاورزی را مورد تاثیر قرار داده و محدودیت‌های جدی برای این بخش ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در این بخش باید به این امر توجه داشته باشد که از منابع محدود به ویژه منابع آب به نحو احسنت استفاده کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم خاطرنشان کرد: آب و خاک موضوع بسیار حیاتی است، حتی در ادبیات ما نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
دهناد با بیان اینکه باید به محصولاتی که باامنیت غذایی ارتباط دارد توجه بسیار شود، عنوان کرد: بخش کشاورزی با دیگر بخش‌ها قابل قیاس نیست، حیات یک ملت به تولید مواد غذایی و نیازهای اساسی آن ارتباط دارد.
به گفته وی، بخش صنعت و دیگر بخش‌ها درخدمت رفاه بشر است اما بخش کشاورزی زندگی بشر را تضمین می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: توجه به بخش کشاورزی باید در برنامه‌ریزی‌ها در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را با دفاعی منطقی از این بخش دنبال کند.
دهناد بیان داشت: در حال حاضر زحمتی که در بخش کشاورزی توسط کشاورزان کشیده می‌شود با خروجی آن سنخیتی ندارد و باید تلاش کرد به اقتصاد کشاورزی توجه بیشتری شود.
وی با اشاره به استقبال استاندار قم از طرح استفاده دومنظوره از استخرهای ذخیره آب برای توسعه شیلات در قم اذعان داشت: طرح‌هایی که به اقتصاد کشاورزی کمک کند از سوی استانداری حمایت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم ابراز داشت: وظیفه جهاد کشاورزی استان تصدی‌گری نیست، وظیفه آن رهبری بخش کشاورزی است که با مطالعه، تحقیق و پژوهش انجام می‌‌شود.
دهناد بیان داشت: به تعداد تمام چاه‌های کشاورزی که قابلیت استفاده از این طرح را دارند، کمک‌های فنی اعتباری اختصاص خواهند یافت و امید است با اجرای این قبیل طرح‌ها استان قم در زمینه پرورش و تولید آبزیان به مرحله صادرات نیز دست یابد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول