اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

ساماندهی 8 هزار خودرو برای سرویس دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از ساماندهی هشت هزار خودرو برای سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان در استان خبر داد.

ساماندهی 8 هزار خودرو برای سرویس دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش و خانواده‌ها را رفت و آمد دانش آموزان به مدارس خواند و اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی، تاکسیرانی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان، هشت هزار خودرو برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان ساماندهی شد.
وی حضور 1800 راننده خانم در سرویس‌های مدارس را عاملی مهم در احساس آرامش و امنیت دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: حضور رانندگان خانم می‌تواند تاثیری مهم بر به وجود آمدن امنیت و آرامش برای دانش آموزان باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به تکمیل 164 پروژه نوسازی در استان اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم در هفته اول آبان ماه تعداد دیگری از پروژه‌ها را در شهرستان‌ها افتتاح کنیم.
وی تشکیل نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس را در مشهد یکی از اقدامات مهم اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خواند و تصریح کرد: حدود 70 غرفه در این نمایشگاه دایر بوده است که در آن فعالیت‌هایی مرتبط با فناوری‌های مدارس عرضه شد و با توجه به شواهد از نمایشگاهی که در همین موضوع در تهران برگزار شده بود چیزی کم نداشت.
فخریان ساماندهی نیروهای جدید در آموزش و پرورش را دلیلی مهم در برطرف کردن نیاز مدارس استان نسبت به تامین معلم در استان دانست و بیان داشت: به دلیل شروع  معلمان از مناطق محروم استان خرسان رضوی برای نخستین بار بود که این مناطق اعلام کردند از جهت معلم کمبودی نداریم.
وی توجه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به دو اصل نماز و حضور طلاب در مدارس را در راستای تحقق فرمایشات رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: دوره‌ای با حضور ائمه جماعات و معلمان پرورشی استان برگزار شد که در این دوره حجت‌الاسلام قرائتی روش‌های جذب دانش‌آموزان به نماز را آموزش دادند.
وی اظهار داشت: اداره‌کل آوزش پرورش استان در دهه کرامت با حضور 20 هزار دانش‌آموز دختر بزرگترین نماز جماعت را در حرم مطهر رضوی برگزار کردیم و در همین دهه نیز 18 هزار دانش آموز زیارت اولی از سراسر کشور را با همکاری آستان قدس رضوی میزبان بودیم.
فخریان با اشاره به همکاری سپاه امام رضا (ع)، بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش استان اعزام 85 هزار دانش آموز دختر و پسر در طول سال تحصیلی 90 – 91 تحت اردوهای راهیان نور را کاری بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: در چهارم آبان ماه نخستین گروه دانش آموزان اعزامی راهیان نور حرکت خود را به مناطق دفاع مقدس از تربت حیدریه آغاز می‌کنند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول