اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اداری گتوند تاکید کرد:

سرشماری راه‌ شناخت ویژگی‌های کشور برای برنامه‌ریزی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اداری گتوند گفت: سرشماری یکی از عمده‌ترین راه‌های شناخت ویژگی‌های کشورها برای برنامه‌ریزی، فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای است.

سرشماری راه‌ شناخت ویژگی‌های کشور برای برنامه‌ریزی
به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، قدرت‌الله امانی‌پور ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان این شهرستان اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از عمده‌ترین راه‌های شناخت ویژگی‌های کشورها برای برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای است.
وی با اشاره به این نکته که امسال هفتمین سرشماری سراسری در کشور انجام می‌شود، افزود: امروزه در اغلب کشورها سرشماری نفوس به فاصله پنج یا 10 سال یکبار به مرحله اجرا درمی‌آید و با توجه به اینکه کشور ما در مرحله گذر به سوی توسعه است و این گذر با تغییرات وسیع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توام خواهد بود هر قدر که بتوان اطلاعات و آمار بهنگام‌تری در مورد جمعیت کشور به دست آورد برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از دقت و اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.
امانی‌پور تاکید کرد: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح در سطوح جغرافیایی مختلف دولت می‌تواند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص دهد و سپس برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظایر آن را بر اساس نیاز‌های واقعی کشور تنظیم کند و بودجه‌ها را به درستی تخصیص دهد تا در حداقل زمان ممکن، حداکثر رشد و توسعه ممکن شود.
رئیس شورای اداری شهرستان گتوند درباره برگزاری این سرشماری در شهرستان گتوند خاطرنشان کرد: در شهرستان گتوند نیز تعداد 57 نفر مامور سرشماری، 13 دستگاه خودرو و در مجموع، 75 نفر رده‌های اجرایی و ستادی، کار جمع‌آوری اطلاعات را به عهده دارند ضمن اینکه از تمام مردم می‌خواهیم که با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: سرشماری می‌تواند در تشکیل شهرها، شهرستان‌ها، تخصیص اعتبارات و ... در کشور تاثیر مستقیم بگذارد و در این باره باید دقت عمل زیادی را صرف کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول