اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اعلام کرد:

حضور خوشه صنعتی آبنبات خراسان شمالی در ترکمنستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از حضور خوشه صنعتی آبنبات خراسان شمالی در ترکمنستان خبر داد.

حضور خوشه صنعتی آبنبات خراسان شمالی در ترکمنستان
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، محمدرضا باقری اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف توسعه و افزایش حجم صادرات غیر نفتی کشور در برنامه پنجم توسعه دولت و به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: خوشه‌های صنعتی آبنبات و فرش این استان توانمندی‌های زیادی برای صادرات و بازار سازی در داخل و خارج از کشور را دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: اکنون 100 واحد صنفی تولید آبنبات در این استان وجود دارد که برای 600 نفر اشتغال ایجاد کرده است و روزانه 18 تن آبنبات در کارگاه‌های تولیدی استان در بجنورد و شیروان تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: مطالعه شناختی خوشه صنعتی آبنبات به پایان رسیده و هم اکنون این خوشه در مرحله اجرایی است که در این مرحله توسعه و ساماندهی خوشه صنعتی انجام می‌شود.
باقری با اشاره به ظرفیت‌های خوشه صنعتی فرش گفت: در حال حاضر حدود 5/5 میلیون متر مربع فرش دستباف در سطح کشور تولید می‌شود که حدود 400 هزار متر مربع آن از سوی بافندگان خراسان شمالی بافته می‌شود.
وی اظهار داشت: توجه به صنعت فرش دستباف استان خراسان شمالی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش محرومیت از چهره استان به خصوص مناطق روستایی داشته باشد و میزان محرومیت استان را کاهش دهد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ایجاد خوشه صنعتی موجب افزایش زنجیره تولید و بالا بردن ارزش افزوده محصول می‌شود و فرش و آبنبات در این استان قابلیت توسعه زنجیره تولیدی را دارند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول