اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز جامعه عشایر صورت می‌گیرد؛

توزیع 300 هزار تن نفت سفید بین عشایر چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز جامعه عشایر 300 هزار تن نفت سفید بین عشایر این استان توزیع می‎شود.

توزیع 300 هزار تن نفت سفید بین عشایر چهارمحال و بختیاری
خالد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 23 هزار تن شیر، 9 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 457 تن پشم، 4 هزار و 680 تن کشک، یک‌هزار و 170 تن قارا توسط عشایر این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی بر ضرورت جلوگیری از تخریب جنگل‌‎ها به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز از سوی جامعه عشایری این استان تأکید کرد و گفت: برهمین اساس بیش از 300 هزار لیتر نفت سفید ذخیره‎سازی شده است که به‌زودی در اختیار جامعه عشایر این استان قرار داده می‎شود.
طاهری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از جامعه عشایری این استان، گفت: انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی پروژه تأمین آب کشاورزی در روستای لشتر، ایجاد کانال کشاورزی در راستای خلیل آباد، ایجاد کانال کشاورزی در روستای شریف‌آباد فارسان، پمپاژ آب در روستای انجو از توابع  شهرستان لردگان از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری احداث و بازسازی بیش از پنج واحد چشمه و آبشخور دامی را از دیگر این اقدامات اعلام کرد و گفت: آبرسانی به میزان یک میلیون لیتر در مناطق عشایری به‌و‌یژه در ماه‌های مرداد و شهریور در راستای کاهش اثرات خشکسالی و تشکیل دو تشکل تولیدی در مناطق عشایری به‌منظور بهبود شیوه‌های تولیدی از دیگر این اقدامات است.
وی همچنین از ایجاد چهار شهرک عشایری جدید به‌ منظور ساماندهی عشایر در این استان خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک شهرک عشایری در شهرستان بروجن، دو شهرک عشایری در شهرستان کوهرنگ و یک شهرک عشایری نیز در شهرستان اردل ایجاد می‎شود.
طاهری ایجاد شهرک‌های عشایری را مستلزم تأمین اعتبار لازم دانست و گفت: در 15 سال اخیر بیش از هفت شهرک عشایری در این استان ایجاد شده است که از این تعداد پنج شهرک در شهرستان کوهرنگ و دو شهرک عشایری نیز در شهرستان اردل مستقر است.
وی جمعیت عشایری این استان را 133 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل 20 هزار خانوار عشایری با برخورداری از یک میلیون و 500 هزار رأس واحد دامی است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جامعه عشایری 25 درصد پروتئین این استان را تأمین می‌کند، افزود: همچنین این قشر با تولید صنایع دستی از قبیل چوغا، جاجیم، گلیم، فرش و قالیچه نقش موثری در ترویج و گسترش میراث هنری این استان دارند.
طاهری در ادامه روحیه سلحشوری و شجاعت عشایر را در برابر دشمنان از جمله نقاط درخشان تاریخ عشایر برشمرد و افزود: عشایر در پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پس از انقلاب در صحنه‌های مختلف حاضر و شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول