اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تالش خبر داد:

آغاز کوچ پاییزه عشایر تالش

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی تالش از آغاز کوچ پاییزه دو هزار و 650 خانوار عشایر این شهرستان خبر داد.

آغاز کوچ پاییزه عشایر تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، جابر تجارتی عصر امروز در جلسه کشاورزی این شهرستان با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار داشت: تولید کنندگان عشایرنشین تالش با داشتن 238 هزار راس دام به دلیل فصل سرما از مناطق بالادست مراتع کوهستانی به طرف پایین دست کوچ پاییزه خود را آغاز کردند.
به گفته وی، تالش با 528 هزار راس دام که 238 هزار آن مربوط به عشایر است، سالانه بیش از 15 هزار تن شیر، یک‌هزار و 200 تن گوشت و پشم و دیگر فرآورده‌های لبنی به ارزش بالغ بر 135 میلیارد ریال را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی تالش خاطرنشان کرد: خانوار عشایر هر ساله در فصل بهار به مناطق بالادست ییلاق و در فصل پاییز به مناطق پایین دست کوچ می‌کنند.
وی شهرستان تالش را به لحاظ تعداد خانوار عشایر و دام دارای رتبه نخست در گیلان عنوان کرد.
تجارتی در ادامه از برداشت محصول بادام زمینی در تالش خبر داد و  اذعان داشت: برداشت بادام زمینی در سطح 30 هکتار از اراضی بادامکاری تالش آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این محصول توسط 120 نفر از کشاورزان روستای کشلی بخش کرگانرود به زیرکشت رفته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود حدود 60 تن محصول به ارزش سه میلیارد ریال برداشت شود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی تالش، بخش کرگانرود این شهرستان از حدود 40 سال پیش تاکنون در امر کشت بادام زمینی فعال است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت حمایت‌های تسهیلاتی و صنایع تبدیلی بخش کرگانرود می‌تواند به یکی از مناطق بادام زمینی کاری استان تبدیل شود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه اقتصادی در کشاورزی یادآور شد: بازار محصولات کشاورزی به دلیل اینکه بسیاری از موارد پیوستگی تولید را ندارد و تغییراتی مانند آب، هوا و خاک بر آن اثر می‌گذارد به مطالعه تخصصی ویژه‌ای نیازمند است.
این مسئول اضافه کرد: کارشناسان و متخصصان این بخش باید علاوه بر آشنایی با مسائل کشاورزی مانند اصول زراعت و بازارهای محصولات کشاورزی با اصول و مبانی علم اقتصاد نیز آشنا باشند.
وی با تاکید بر اینکه سهم اقتصاد کشاورزی تالش باید افزایش پیدا کند، افزود: باید شاهد موفقیت و پیشرفت بیشتری در این زمینه باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول