اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران مطرح شد؛

رونمایی از موتور ملی دوگانه‌سوز به‌زودی/ مازندران در آرزوی ایجاد شهرک دیزل سنگین

خبرگزاری فارس: در آستانه رونمایی از موتور ملی دوگانه‌سوز، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران از شرکت دیزل سنگین ایران دسا بازدید کردند.

رونمایی از موتور ملی دوگانه‌سوز به‌زودی/ مازندران در آرزوی ایجاد شهرک دیزل سنگین
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در دیدار با مسئولان شرکت دسا با اشاره به اینکه رسانه‌های استان توانمندی و قابلیت مطرح کردن صنعت مازندران را دارد، اظهار داشت: تاکنون ارتباط  موثری بین صنعت و رسانه در مازندران ایجاد نشده است.
رستم دهقان با بیان اینکه رسانه‌های مازندران خواهان این هستند که این ارتباط در میان رسانه‌ها و بخش صنعت استان ایجاد شود، یادآور شد: این دو بخش برای توسعه و پیشرفت به یکدیگر نیاز دارند.
وی با تاکید بر اینکه دولت نهم و دهم استراتژی مهمی در بخش توسعه صنعت در مازندران برداشته است، گفت: این دولت مازندران را از یک قطبی بودن خارج کرد.
دهقان با اشاره به اینکه مازندران امروز در بخش صنعت به توانایی‌های بالایی دست یافته است، عنوان کرد: بسیاری از مردم از وجود صنایع مادر و بزرگ در استان که در سطوح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند آگاهی ندارند و این وظیفه رسانه‌ است که بخش اقتصادی را به جامعه معرفی کند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با بیان اینکه این امر موجب شده که نتوانیم به خودباوری لازم دست پیدا کنیم، ادامه داد: عدم خودباوری موجب شده که اجازه ندهیم دیگران نیز ما را باور کنند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه و آگاهی جامعه تصریح کرد: مدیرانی که رسانه‌ها را نبینند در حقیقت نمی‌خواهند عملکردشان دیده شود.
دهقان با اعلام اینکه بسیار خوشحالیم که قشر جوان با تحصیلات عالی و با تعهد در شرکت دسا حضور دارند، تصریح کرد: کارهای بزرگی در این مجموعه صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم به مردم استان مازندران معرفی کنیم.

* دسا خود را با عملکردش معرفی می‌کند
مدیر طرح موتور ملی شرکت دسا نیز در این نشست با اشاره به اینکه اگر در روزهای ابتدایی تشکیل این واحد خود را معرفی می‌کردیم کسی ما را باور نمی‌کرد، گفت: امروز در زمانی که آماده رونمایی از دومین موتور ملی ساخته شده در این واحد هستیم خود را معرفی کنیم مطمئنا جایگاه بهتری در افکار عمومی خواهیم داشت.
قاسم جوادی‌راد با بیان اینکه تاکنون بیشتر تمرکز شرکت دسا در ایجاد عملکرد و انجام فعالیت‌هایش بوده است، بیان داشت: امیدواریم عملکرد این مجموعه در ساخت نخستین موتورهای ملی بتواند گام‌های مهمی در معرفی این مجموعه صنعتی در مازندران داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه آمادگی کامل برای حضور خبرنگاران را در شرکت دارد، یادآور شد: این ارتباط‌ می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک ارتباط قوی و دو سویه را ایجاد کند.
 
* تهیه طرح توسعه دسا
مدیر کارخانه شرکت دیزل سنگین ایران دسا نیز در این نشست با اشاره به اینکه با همان نیروی جوانی و متعهد طراحی موتور ملی را آغاز کردیم، اضافه کرد: این شرکت برای توسعه بیشتر نیاز به ایجاد طرح‌های توسعه دارد که طرح آن نیز تهیه شده است.
بهرام جعفری با بیان اینکه باید شهرک دیزل سنگین در این مجموعه ایجاد کنیم، گفت: طرح توسعه این مجموعه در بیش از سه فاز طراحی شده است.
وی با اعلام اینکه ایجاد مرکز دانش‌بنیان و مرکز علمی کاربردی دیزل از مهم‌ترین طرح‌های این مجموعه برای توسعه است، اذعان داشت: با اجرای این طرح‌ها می‌توانیم ادعا کنیم شرکتی رو به گسترش و توسعه هستیم.
در این دیدار، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران از بخش‌های مختلف شرکت دیزل سنگین ایران و مراحل آزمایش نهایی و آزمون‌های نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز بازدید کردند.
انتهای ‌پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول