اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان کشور صورت گرفت؛

برگزاری همایش ملی شیمی و صنعت در دامغان

خبرگزاری فارس: همایش ملی شیمی و صنعت با حضور اندیشمندان کشور در دامغان برگزار شد.

برگزاری همایش ملی شیمی و صنعت در دامغان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، دبیر علمی نخستین همایش ملی شیمی و صنعت در این باره اظهار داشت: برای برگزاری این همایش، 360 مقاله به دبیرخانه واصل و پس از بررسی و بازبینی، 269 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر پذیرش شد.
حمید هاشمی‏مقدم افزود: در طول برگزاری یک روزه این همایش، 20 مقاله در قالب سخنرانی و 250 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
وی یادآور شد: این همایش در سطح دانشگاه‏های آزاد اسلامی کشور به عنوان دومین همایش بزرگ برگزار شد و از اهداف برگزاری این همایش ارائه آخرین دستاوردهای مراکز علمی و صنعتی کشور و تقویت ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه است.
دبیر علمی همایش شیمی و صنعت گفت: در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، 98 دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته‏های شیمی، شیمی ‏پلیمر، شیمی محض و کاربردی، شیمی آلی و رشته‏های مهندسی شیمی مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از راه‏اندازی و افزایش 70 رشته تحصیلی از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی در دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خبر داد.
حجت‏الاسلام حسن ملک‏محمدی افزود: برگزاری چنین همایش‏هایی مایه افتخار جامعه ما بوده و نشان از توجه و عنایت کافی به امر پژوهش دارد.
وی یادآور شد: دانشجویان باید با خلاقیت بیشتر در جهت شناسایی استعدادها، ظرفیت‏های موجود کشور در بخش‏های مختلف گام بردارند.
ملک‏محمدی اضافه کرد: در خیلی از رشته‏های تحصیلی توانستیم قله‏های رفیع را فتح کنیم و باید نسبت به پژوهش اهتمام بیشتری داشته باشیم و در جهت تبدیل علم به صنعت اقدام کنیم.
نماینده دامغان در مجلس گفت: با گسترش صنعت باید فرصت‏های خوبی را در جامعه به وجود آوریم انجام این کار برای ما بسیار مهم و با ارزش است.
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، این همایش با محوریت صنایع شیمی‏پلیمر، رنگ و دارویی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، فیتوشیمی، الکتروسنتز و الکتروشیمی صنعتی، ترمودینامیک و سینتیک واکنش‏ها، روش‏‏های نوین آنالیز، صنایع شیمی معدن، سنتز ترکیبات آلی، کاتالیزورها و نانوشیمی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان برگزار شد.
در پایان این همایش از صاحبان 10 مقاله برتر در زمینه پوستر و سخنرانی با اهدای لوح و تندیس همایش تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول