اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس‏جمهور انجام شد؛

افتتاح دانشکده علوم و معارف قرآنی دامغان

خبرگزاری فارس: دانشکده علوم و معارف قرآنی دامغان به عنوان دومین دانشکده علوم و معارف قرآنی در استان سمنان مورد بهره‏برداری قرار گرفت.

افتتاح دانشکده علوم و معارف قرآنی دامغان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، در آیین بهره‏برداری این دانشکده معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‏ جمهور در سخنانی اظهار داشت: وجود دانشکده‏های علوم قرآنی در کشور مهم بوده و باید کوشید این دانشکده‏ها روز به روز در کشور افزایش پیدا کند.
حجت‏الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‏الدینی افزود: جایگاه قرآن بالاترین جایگاه است؛ پس باید بکوشیم این جایگاه در نظام اسلامی تقویت شود.
وی تصریح کرد: قرآن یک نعمت جاری برای کل جهانیان و همه عالم هستی بوده و باید از خیرات و برکات قرآن در زندگانی خود بهره بگیریم.
معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور یادآور شد: تلاش در جهت ترویج و گسترش قرآن بسیار ارزنده است و دولت نیز در جهت ترویج گسترش این فرهنگ کمک‏های شایانی را داشته است.
وی گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری دولت و مسئولان استان، تعداد دانشکده‏های علوم قرآنی را در سطح استان افزایش دهیم.

* فعالیت 21 دانشکده قرآنی در کشور
معاون دانشکده علوم و معارف قرآنی کشور نیز در این آیین اظهار داشت: در حال حاضر 21 دانشکده قرآنی در کشور فعالیت دارند.
نصرالله چمران افزود: از بدو تاسیس دانشکده‏های علوم قرآنی در کشور تاکنون 8 هزار دانشجو در رشته‏های تربیت معلم و تفسیر قرآنی فارغ‏التحصیل و جذب آموزش و پرورش شدند.
وی گفت: یکی از اهداف ایجاد این دانشکده‏ها ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) بوده که باید تلاش کنیم این فرهنگ با ارزش و اسلامی روز به روز در جامعه ما تقویت و گسترش پیدا کند.

* لزوم افزایش دانشکده‏های علوم قرآنی در استان سمنان
استاندار سمنان نیز اظهار داشت: در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و ارزش‏های متعالی دین اسلام همه دستگاه‏ها مسئول هستند.
عباس رهی افزود: باید با جذب خیران تعداد دانشکده‏های علوم قرآنی را در استان سمنان افزایش دهیم.
وی گفت: مدیریت عالی استان می‏کوشد در زمینه جذب اعتبارات لازم برای ایجاد دانشکده‏های علوم قرآنی این استان گام‏های خوبی بردارد و با ایجاد این دانشکده‏ها نیروهای خوب، قرآنی تربیت و تحویل جامعه قرآنی داده شوند. 

* دانشکده علوم و معارف قرآنی دامغان 
دانشکده علوم و معارف قرآنی دامغان در زمینی با مساحت 2 هزار متر مربع با 12 کلاس درس و 9 استاد با مجوز شورای گسترش عالی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
در ابتدای فعالیت این دانشکده، تعداد 30 دانشجوی دختر در رشته تفسیر قرآن در مهر ماه سال جاری و 30 دانشجوی پسر در رشته علوم قرآنی در بهمن‏ ماه امسال جذب و پذیرش می‏شوند.
در آیین افتتاح و بهره‏برداری دانشکده علوم و معارف قرآنی دامغان استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، امام جمعه دامغان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان دستگاه‏های اجرایی شهرستان دامغان حضور داشتند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول