اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرصت باقیمانده از سال جاری؛

ایجاد 500 خانه قرآن در همدان مقدور نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در سال جاری باید 500 خانه قرآن در سطح استان ایجاد شود که با توجه به فرصت باقیمانده از سال و توجه سازمان به انجام کار کارشناسی دقیق، تحقق این مهم مقدور نیست.

ایجاد 500 خانه قرآن در همدان مقدور نیست
حجت الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 14 درصد از اعتبارات ارتقای شاخص‌ها سهم سازمان تبلیغات اسلامی است که این مهم توسط مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی نیز آن را نهایی کرده و دولت خود را موظف کرده که طبق همان درصدها، اعتبارات را تقسیم کند.
وی با بیان اینکه بعضاً دستگاه‌های فرهنگی در اعتبارات سهم دارند، تصریح کرد: قانون رقمی را هم به دلیل اینکه دست مسئولان در استان‌ها باز باشد به صورت درصد مشاع گذاشته است مثلاً 10 درصد مساجد را قانون نگفته که چه دستگاهی باید انجام دهد و استانداران و فرمانداران می‌توانند به اختیار خودشان هر کجا که صلاح بدانند آن را هزینه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی بخشی از اعتبارات به حوزه برنامه‌های عمرانی بازمی‌گردد، افزود: عموماً ما فقط بحث خانه‌‌های عالم را بر اساس جلسات کاری که استاندار داشته در برنامه داریم.
وی با بیان اینکه برای حوزه خانه‌های عالم اعتبار ما یک میلیارد تومان برای کل استان است، تصریح کرد: اگر اعتبار ابلاغ شود و تخصیص صد درصد هم داده شود ما این امر را انجام می‌دهیم اما اگر تخصیص صد درصد داده نشود طبیعتاً از تعداد کاسته می‌شود.
آزادیخواه با بیان اینکه قسمتی از برنامه‌های فرهنگی در دو حوزه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تقسیم‌بندی می‌شود، عنوان کرد: در حوزه هنری طرح مصوب دانشنامه فرهنگی را داریم که رقم خوبی نیز برای آن گذاشته شده است و بر این اساس حوزه هنری با تمام قوت در آن ورود کرده و آن را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در زمینه فرهنگی در دو یا سه حوزه خلاصه می‌شود، یادآور شد: یکی از این حوزه‌ها، حوزه فعالیت‌های قرآنی است که در این راستا قرار بر این شده که ما تا پایان سال جاری همه خانه‌های قرآن را حمایت کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در سطح استان، بر اساس پیشنهاد کارگروه فرهنگی اجتماعی دولت، تبلیغات اسلامی استان باید در سال 90، 500 خانه قرآن ایجاد کند، گفت: از آنجا که تبلیغات دستگاه اجرایی بوده و کارهایش بر طبق کار کارشناسی است، تحقق این کار سختی در فرصت باقی مانده از سال جاری مقدور نیست.
وی با بیان اینکه اگر ایجاد 500 خانه قرآن در مدت باقی‌مانده سال جاری هم مقدور باشد، کار کیفی نخواهد بود، گفت: ما توانسته‌ایم تاکنون که هنوز اعتبارات ابلاغ نشده از اعتبارات و منابع داخلی و ملی 80 خانه قرآن را در استان راه‌اندازی کنیم که با این وصف تقریباً یک پنجم این کار را انجام داده‌ایم و تا پایان سال این آمادگی را داریم در صورت ابلاغ اعتبارات به سه برابر نیز برسانیم.
آزادیخواه با بیان اینکه احداث 500 خانه قرآن در استان کاری حجیم است، متذکر شد: احداث و راه‌اندازی خانه قرآن نیاز به متولی، دستورالعمل و شرح وظایف دارد که این موارد باید لحاظ شود.
وی در پایان با بیان اینکه در راستای احداث 500 خانه‌ قرآن سفرهای شهرستانی تبلیغات اسلامی نیز از شنبه هفته جاری آغاز شده است، گفت: این سفرها در راستای تقسیم‌بندی کارها صورت می‌پذیرد و با وجودی که هنوز اعتبارات ابلاغ نشده، تفسیم‌بندی کارها انجام شده و برش شهرستانی نیز در این خصوص مشخص است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول