اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی نشست خبری شهردار کرمان صورت گرفت:

واکنش مدیرکل ارشاد کرمان به سخنان شهردار

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به سخنان شهردار کرمان در مورد برگزاری نمایشگاه هنرمند کرمانی در اعتراض به قطع درختان واکنش نشان داد.

واکنش مدیرکل ارشاد کرمان به سخنان شهردار
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی امروز در حاشیه جلسه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان در واکنش به اظهارات شهردار کرمان درباره اعتراض هنرمند کرمانی نسبت به قطع درختان شهر بیان داشت: صحیح نیست که شهرداری به جای پاسخ به انتقادات و اظهار نارضایتی‌هایی که ماه‌ها از سوی رسانه‌ها، خبرنگاران و هنرمندان استان کرمان مطرح می‌شود با مطرح کردن یک موضوع انحرافی، موزه هنرهای معاصر استان را در این قضیه درگیر کند.
سعیدی تصریح کرد: یک هنرمند کرمانی به حق یا ناحق، موضع و تفکرش را درباره قطع درختان شهر با چینش تعدادی تنه بریده شده درخت در خیابان به نمایش گذاشته است، اما نکته‌ای که موجب تعجب شده، نحوه برخورد با این اتفاق است.
وی عنوان کرد: شهرداری کرمان با مطرح کردن مسائلی که به این انتقادات مربوط نمی‌شود به نوعی درصدد است که افکار عمومی را از این ماجرا و انتقادات منحرف کند.
سعیدی اذعان کرد: تنه خشکیده درختان از کجا تهیه شده است و همچنین عکس گرفتن از تنه‌های خشک درختان ضلع جنوبی موزه و رسانه‌ای کردن موضوع با عجله و شتاب، کار پسندیده‌ای نیست.
وی با بیان اینکه ساخت فاز دوم موزه هنرهای معاصر کرمان جزو مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری بوده است، افزود: روند اجرایی کار پس از بازدید نجار استاندار کرمان از موزه و اختصاص اعتبار 150 میلیون تومانی به این امر شکل جدی‌تری گرفت.
سعیدی بیان داشت: فاز دوم موزه صنعتی کرمان از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام و در قسمت جنوبی موزه، ساختمان اصلی ساخته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: توقع و انتظار ما این بود که صبر و حلم بیشتری از سوی شهرداری کرمان صورت گیرد و اکنون هم با توجه به شناختی که از دیدگاه‌های فرهنگی شخص شهردار دارم، انتظار داریم که مشورت با مشاوران آگاه و دلسوز رویه‌ای مناسب در این زمینه اتخاذ کنند.
سعیدی همچنین با اشاره به حضور مؤثر و مناسب رسانه‌ها و خبرنگاران در این زمینه گفت: توجه گسترده اصحاب رسانه استان کرمان به موضوع مذکور، نشان‌دهنده حساسیت و دقت نظر جامعه نسبت به حفظ درختان شهر است که باید از همه اهالی رسانه استان قدردانی کرد.
وی همچنین حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را قابل توجه خواند و افزود: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به تناسب نوع فعالیت و حیطه وظایف تعریف شده در طول سال و با انجام جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری متعدد ارتباطات گسترده‌ای با هنرمندان استان دارد.
سعیدی تصریح کرد: در بعضی از موارد دیدگاه‌های اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و هنرمندان با یکدیگر تفاوت یا حتی تضاد دارد که با تعامل و گفت‌وگو سعی در رفع گره‌ها می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول