اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی آبپخش مطرح کرد؛

فروش خرما اساسی‌ترین دغدغه‌ باغداران آبپخش

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی آبپخش گفت: فروش محصولات خرما اساسی‌ترین دغدغه‌ باغداران آبپخش است.

فروش خرما اساسی‌ترین دغدغه‌ باغداران آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمد افتخاری در نشست بررسی مشکلات نخیلات در جمع نمایندگان باغداران شهرستان دشتستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر باغداران این شهرستان به دلیل خشکسالی و نوسانات بازار با مشکلات فراوانی مواجهه شده‌اند.
وی افزود: با مشورت و رایزنی می‌توان به راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت معیشتی باغداران دست یافت و باید در نشست‌های مختلف مسائل و مشکلات را به طور اصولی مورد بررسی قرار داد.
سخنگوی شورای اسلامی آبپخش افزود: فروش محصولات خرما و مسئله آبیاری یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های باغداران منطقه است که مسئولان باید با تمام توان برای رفع این مشکلات که قریب به نیمی از جمعیت شهرستان با آن درگیر هستند، تلاش کنند.
افتخاری کاهش نرخ آب‌بها را خواسته شورای اسلامی آبپخش دانست و اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد سیر نزولی نرخ محصول خرما در بازار بوده‌ایم اما با این وجود امسال افزایش ۱۸ درصدی میزان آب‌‌بها را داشته‌ایم که سبب نگرانی کشاورزان منطقه شده است.
این مسئول تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان برای این افزایش قیمت توجیه منطقی داشته باشند و به کشاورزان تعهد رسمی ارائه سه دوره آبیاری نخیلات را بدهند یا به صورت دوره‌ای وجه مربوط به آب‌بها را از کشاورزان دریافت کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش ادامه داد: با توجه به واگذاری شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر به بخش خصوصی انتظار داریم شاهد بهبود وضعیت این شرکت و جلب رضایت شهروندان باشیم.
افتخاری ابراز داشت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی عبادتی بزرگ محسوب می‌شود و امیدواریم با همکاری خادمان مردم در شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم زمینه جلب رضایت مردم و برطرف کردن مسائل و مشکلات ایشان را فراهم آوریم.
نماینده باغداران آبپخش نیز گفت: مسئله بهبود وضعیت آبیاری نخیلات یک امر حیاتی برای باغداران است و باید راهکارهای لازم برای موفقیت باغداران اندیشیده شود.
حسن فریبرزی افزود: باغداران آبپخش از وضعیت آبیاری نخیلات گلایه دارند و انتظار می‌رود مسئولان ارشد آب منطقه‌ای استان در این امر ورود کنند تا خسارت بیشتری متوجه کشاورزان نشود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول