اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بوشهر خبر داد:

اجرای طرح همگام به قرآن در مدارس بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از طرح‌ها و برنامه‌های آموزش راهنمایی، طرح همگام با قرآن کریم است که هر سال به شکل گسترده‌تر در مدارس اجرا می‌شود.

اجرای طرح همگام به قرآن در مدارس بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ایرج نظری چهارشنبه شب در سومین همایش بزرگ مجریان طرح همگام با قرآن در بوشهر اظهار داشت: در ابتدای هر ساعت درسی و در طول سال تحصیلی دانش آموزان با همکاری معلم همان درس در مدت سه دقیقه آیاتی از قرآن را که از قبل مشخص شده است و اثر بیشتر و بهتری بر دانش‌آموزان دارد را تلاوت می‌کنند.
وی هدف از این طرح را تقویت روخوانی، آشنایی با ترجمه آیات، انس بیشتر با قرآن کریم و استفاده از آیات در زندگی و محاوره روزانه از اهداف این طرح برشمرد.
نظری یادآورشد: این آیات هر روز شش بار تکرار می‌شود و اصل و ترجمه فارسی آیات مورد نظر به این صورت در ذهن دانش‌آموزان و معلمان ماندگار می‌شود.
وی گفت: مجموع مدت زمان تلاوت آیات برای هر دانش آموز در طول سال تحصیلی 48 ساعت است که موجب تاثیرگذاری و تسریع بر یادگیری دیگر دروس نیز می‌شود.
نظری گفت: در جامعه دانایی محور این امر جز با تعریف نقش و عملکرد مدارس و جایگاه آن‌ها در تعلیم و تربیت نسل‌های آینده تحقق نمی‌یابد زیرا مدرسه اصلی‌ترین نهاد در سیستم آموزشی کشور به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: در این زمینه به مدارسی نیاز داریم که با بهره مندی از منابع اطلاعاتی گوناگون بتوانند زمینه یادگیری مستمر دانش آموزان را فراهم کند و تجربه نوین آموزش را در اختیار آنان قرار دهد.
نظری اضافه کرد: با طراحی و اجرای برنامه‌هایی در سطوح فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و معرفتی ویژه، باید زمینه مشارکت و حضور حداکثری دانش‌آموزان را در فعالیت‌های آموزشی ایجاد کنیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در کنار دو الگوی اسلامی ایرانی و روح قرآنی به گونه‌ای به فعالیت فرهنگی ادامه دهیم که دانش آموزانی در شان نظام اسلامی داشته باشیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول