اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد و دارایی:

حمایت از سرمایه گذاران خارجی اولویت کاری ما است

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و دارایی بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران خارجی تأکید کرد.

حمایت از سرمایه گذاران خارجی اولویت کاری ما است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید شمس‌الدین حسینی ظهر امروز در نخستین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد،‌ اظهار داشت: کشورمان دارای فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است، از این رو از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال کرده و آنان را با آغوش باز می‌پذیریم.
وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران خارجی در اولویت کاری است و برای این اقدام تمهیدات لازم انجام شده است.
وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: بر این اساس ستاد ملی برای حمایت از سرمایه‌گذاران تشکیل شده است که در این راستا سرمایه‌گذاران خارجی به عنوان شهروند افتخاری جمهوری اسلامی ایران پذیرفته می‌شوند.
حسینی اظهار داشت: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی رئیس جمهور باید اقدامات لازم به منظور کاهش حذف بروکراسی اداری در بخش سرمایه‌گذاری انجام شود تا سرمایه گذاران بدون دغدغه اقدامات خود را به منظور سرمایه گذاری در کشور انجام دهند.
به گفته وی به منظور تحقق اهداف از سوی رئیس جمهوری هیئتی برای کاهش حذف بروکراسی اداری در بخش سرمایه‌گذاری تشکیل شده است.
وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به این که سال گذشته 3 هزار و 773میلیون دلار سرمایه خارجی در کشور جذب شده است، افزود: باید زمینه‌های لازم به منظور توسعه جذب این سرمایه‌گذاری‌ها در کشور فراهم شود.
حسینی تصریح کرد: برای تحقق اهداف و توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال جاری برای سرمایه‌گذاری خارجی جایزه ویژه در کشور تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور باشد و در این راستا می‌توانیم ظرفیت این گونه سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور ارتقا دهیم.
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه سخنان خود به تعداد واحدهای صنعتی در استان البرز اشاره کرد و گفت: در استان البرز 3هزار و 500 واحد صنعتی فعال است که در این زمینه می‌توانیم با تمهیدات لازم زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی را ارتقا دهیم.
حسینی ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده 10 درصد این واحدهای صنعتی قابلیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول