اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جیرفت صورت گرفت:

سم‌پاشی 137 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی جیرفت گفت: به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام سال جاری 137 هزار و 292 مترمربع اماکن نگهداری دام در شهرستان جیرفت سم‌پاشی شده است.

سم‌پاشی 137 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سید‌ سجاد حسینی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح 23 هزار و 278 رأس دام سبک و 4 هزار و 644 رأس دام سنگین علیه انگل‌های خارجی و داخلی سم‌پاشی شده است.
وی با اشاره به شربت خوراندن 27 هزار و 922 رأس دام علیه انگل‌های گوارشی و روده‌ای تصریح کرد: انگل‌ها با تغذیه از بدن دام علاوه بر اینکه سبب انتشار بیماری در بین دام‌ها می‌شوند، منجر به ایجاد ضعف، لاغری و سوء‌تغذیه در دام شده که زمینه افزایش بروز بیماری در جمعیت دامی را فراهم کرده و در صورت عدم کنترل می‌تواند خسارات زیادی به دامدار وارد کند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان نیز در این نشست از پایان طرح رایگان مبارزه علیه انگل‌های داخلی و خارجی دام در این استان خبر داد و اظهار داشت: طرح مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام در هفت شهرستان جنوب کرمان توسط 10 اکیپ دولتی به صورت رایگان اجرا شد.
مطهره خوشکام بیان کرد: در راستای اجرای این طرح که از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه داشت، 34 هزار 268 رأس گاو و گوساله و بیش از 314 هزار 758 رأس گوسفند و بز سم‌پاشی و شربت ضد‌انگل خورانده شده است.
وی از سم‌پاشی 504 هزار و 353 مترمربع جایگاه دام خبر داد و از دامداران خواست تا برای مبارزه علیه انگل‌های دامی، بهسازی جایگاه دام، ورود و خروج کنترل شده دام و سم‌پاشی به موقع جایگاه‌های دامی اقدام کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول