اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

ثبت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار معامله در ثبت اسناد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت:‌ در نیمه اول امسال بیش از 10 میلیون و 701 هزار معامله در دفاتر ثبت اسناد کشور به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار معامله در ثبت اسناد
 احمد تویسرکانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس این استان اظهار داشت: هدف ما از این سفر شناسایی ظرفیت‌ها و بررسی وضعیت موجود ثبت اسناد و املاک استان اردبیل بود که این بررسی‌ها نشانگر آن است که استان اردبیل در این حوزه موفق عمل کرده است.
وی گفت: دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق، فعالیت در حوزه املاک و ثبت شرکت‌های غیر‌تجاری و رفع برخی آسیب‌های احتمالی در کارکرد این مجموعه از جمله بررسی‌هایی بود که نشان از موفقیت این استان در ثبت اسناد است.
رئیس سازمان ثبت اسناد کشور بیان داشت: استان اردبیل گام‌های محکم و اساسی را در اجرای طرح کاداستر، یکپارچه‌سازی اراضی و صدور اسناد مالکیت برداشته و با تداوم همین فعالیت‌ها با همراهی خوب دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی می‌توان بسیاری از دعاوی و اختلافات ملکی را از بین برد.
تویسرکانی گفت: در نیمه اول امسال بیش از 10 میلیون و 701 هزار معامله در دفاتر ثبت اسناد کشور به ثبت رسیده است.
وی ضرورت اجرای کامل کاداستر شهری و غیرشهری را یادآوری شد و ابراز داشت: وضعیت طلاق و ازدواج در استان اردبیل در نیمه اول امسال نسبت به وضعیت کشور مناسب بوده است.
معاون رئیس قوه قضاییه بیان داشت: 1.6 درصد کل اسناد مالکیت صادر شده در کشور مربوط به استان اردبیل است و در کنار آن نیز 2.4 درصد ازدواج به تعداد 10 هزار و 703 مورد مربوط به استان اردبیل است.
این مسئول ادامه داد: ‌1.5 درصد طلاق کشور نیز در نیمه اول امسال مربوط به استان اردبیل است.
تویسرکانی اظهار داشت: 1.9 درصد معاملات ثبت شده کشور در نیمه اول سال مربوط به استان اردبیل است که رقمی در حدود 204 هزار معامله را شامل می‌شود.
رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور به خبرنگار فارس ابراز داشت: ‌1.2 درصد ثبت شرکت‌های تجاری نیز مربوط به استان اردبیل است به طوری که در نیمه اول امسال بیش از 559 شرکت تجاری در این استان به ثبت رسیده است.
وی گفت: در نیمه اول امسال در مجموع این استان در صدور سند مالکیت اعم از شهری و روستای، اجرای کامل کاداستر و تقویت فعالیت‌های مناسب پشتیبانی و بهره‌گیری از فناوری‌های جمعی توانسته است موفق عمل کند.
تویسرکانی خاطرنشان کرد: هر چند برخی مشکلات نیز در مسیر اجرای تعهدات و برنامه‌ها وجود دارد اما هرگز این مشکلات مانع پیشرفت و توسعه نشده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول