اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدون حضور خبرنگاران؛

گنجینه اسناد مفاخر و شهدای تنکابن افتتاح شد

خبرگزاری فارس: گنجینه اسناد مفاخر و شهدای تنکابن در بی خبری اصحاب رسانه افتتاح شد.

گنجینه اسناد مفاخر و شهدای تنکابن افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، روند بی‌خبری خبرنگاران از رویدادهای مهم شهرستان‌های تنکابن و عباس‌آباد رو به فزونی است و این مسئله در افتتاح گنجینه اسناد مفاخر و شهدای شهرستان تنکابن با حضور مدیرکل ثبت احوال استان و دیگر مسئولان باردیگر خود را نشان داد.
طی مدت گذشته بارها اعتراض خبرنگاران در این باره به گوش مدیران و مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌ها و ادارات دو شهرستان رسیده بود اما هربار این مسئله تکرار شد.
نکته جالب توجه به ویژه در مراسم اخیر این بود که رئیس و مسئول روابط عمومی اداره ثبت احوال شهرستان تنکابن وظیفه اطلاع‌رسانی به خبرنگاران را از سر خود باز کرده و آن را به عهده فرمانداری شهرستان گذاشت و این در حالی است که تنها خبرنگار حاضر در این مراسم خبرنگار صدا و سیما بوده است.
به هر حال روند رو به رشد بی‌خبری خبرنگاران منطقه از حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی از مرز هشدار گذشته است و طی حداقل شش ماه گذشته به دفعات این مسئله را در شهرستان عباس‌آباد در بی‌خبری از حضور وزیر بهداشت و درمان، وزیر بازرگانی، معارفه رئیس و افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امورایثارگران، معارفه رئیس جدید منابع طبیعی و ... مواجه بودیم که این معضل به شهرستان تنکابن نیز سرایت کرده و در بسیاری از برنامه‌ها از جمله افتتاح پایگاه راهنمایان تابستانی هلال احمر و اخیرا هم افتتاح گنجینه اسناد  مفاخر و شهدای ثبت احوال این شهرستان عدد کوچکی از چندین برنامه اطلاع‌داده نشده به خبرنگاران است که در این راستا باید از مسئولان این دو شهرستان پرسید علت این همه بی‌توجهی به نمایندگان افکار عمومی چیست.
برداشت نابه‌جا از حضور خبرنگاران تنها از بعد مالی باعث شده است رسالت خطیر اطلاع‌رسانی از سوی مدیران با آسیب روبه‌رو شود.
مدیران بدانند که این طرز فکر و تلقیشان از مسئولیت خبرنگار اشتباه و به‌نوعی توهین به رسالت آنها است و این افراد نباید کوتاهی خود در مسئولیتشان را به گردن دیگران بیندازند و بدانند اطلاع مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و اداری قسمتی مهم از مسئولیت آنهاست زیرا مردم در اطلاع از برنامه‌ها و عملکرد آنها بهتر از هر زمان می‌توانند با برنامه‌های دولت همراه و همگام شوند.
رسالت خبرنگار علاوه بر آگاهی و روشنگری همین همراه کردن مردم با مسئولان در دستیابی به نتایج مثبت در برنامه‌های توسعه‌ای کشور است و عدم هماهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی با هم به ویژه در روابط عمومی‌ها با توجه به راه‌اندازی شورای راهبردی روابط عمومی‌ها عیبی نابخشودنی است که باید رفع شود و نباید با توجیه از آنها گذر کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول