اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

تحقق اهداف چشم‎انداز در گروه آمار دقیق است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: تحقق اهداف چشم‎انداز 1404 در گروه آمار و اطلاعات دقیق، درست و متناسب با زمان است.

تحقق اهداف چشم‎انداز در گروه آمار دقیق است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در حاشیه همایش روز آمار و برنامه‎ریزی که در سالن کوثر سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آمار یک ضرورت است که به افزایش بهره‎برداری، کاهش هزینه‎ها و پرهیز از موازی‎کاری کمک می‎کند که این مسائل از دغدغه‎های اصلی سران سه قوه است.
وی با بیان اینکه هرچه آمار دقیق‎تر و به روزتر باشد کمک خوبی به برنامه‎ریزی کلان و توسعه خواهد بود، تصریح کرد: تبدیل شاخص کیفی به کمی در رسیدن به اهداف همه جانبه، برنامه‎ریزی برای منابع انسانی، مالی و اطلاعاتی از دیگر فایده آمار درست است.
قناعت با بیان اینکه آمار در تعیین اولویت‎ها به ما کمک می‎کند، تصریح کرد: در حقیقت ترسیم نقشه راه توسعه کشور با آمار درست محقق می‎شود که به منظور دستیابی به شاخص‎های اصلی و تخصصی در راستای تحقق اهداف ایران اسلامی، سرشماری و آمار یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
استاندار گلستان خطاب به دستگاه‎های اجرای خواستار همکاری همه جانبه مسئولان در این خصوص شد و گفت: تمام ادارات و سازمان‎های دولتی هم موظف هستند نسبت به بر طرف کردن نیازهای تدارکاتی این طرح اعم از تامین تجهیزات و امکانات اداری و وسیله نقلیه همکاری کنند.
وی ادامه داد: معاونت برنامه‎ریزی استانداری نباید دغدغه‎ای در خصوص منابع انسانی، تجهیزات و امکانات داشته باشد.
این مسئول تاکید کرد: در طول 21 روز آمارگیری نباید گزارشی از عدم همکاری مسئولان در این خصوص ارائه شود و با همکاری هم تلاش کنید تا گلستان در رتبه‎بندی 31 گانه ستاد سرشماری رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.  
استاندار گلستان بر ضرورت اطلاع‎رسانی و آگاهی‎بخشی جامعه برای مشارکت بیشتر این طرح ملی تاکید کرد و اذعان داشت: تشکل‎ها و نهادهای مردمی به واسطه ارتباط نزدیک با مردم می‎توانند در امر اطلاع‎رسانی و آگاه‎سازی جامعه در امر اجرای موفق طرح سرشماری نقش مهم و تاثیرگذار ایفا کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول