اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرباز:

ارائه آمار درست برنامه‌ریزی برای آینده کشور را آسان می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار سرباز گفت: ارائه آمار درست و دقیق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای آینده کشور را آسان‌تر می‌کند.

ارائه آمار درست برنامه‌ریزی برای آینده کشور را آسان می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سرباز، محمد میهنی امروز در جلسه آگاه‌سازی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش و روستاهای این شهرستان اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از عمده‌ترین راه‌های شناخت شناخت ویژگی‌ کشور است.
وی افزود: از آنجایی که کشور ما در مرحله‌گذار به سوی توسعه است و این گذار با تغییرات وسیع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توام است هر چه بتوان اطلاعات و آمار به روزتری در مورد جمعیت کشور به دست آورد برنامه‌ریزی و‌ سیاست‌گذاری‌ها از دقت و اعتبار بیشتری برخوردار خواهند بود.
فرماندار سرباز بیان کرد: با داشتن آمار و اطلاعات صحیح در سطح شهرستان دولت می‌تواند نیازها را به درستی تشخیص دهد و سپس برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نظایر آن را بر اساس نیازهای واقعی شهرستان تنظیم کرده و بودجه‌ها را به درستی اختصاص دهد تا در حداقل زمان ممکن حداکثر رشد و توسعه ممکن شود.
مدیر اجرایی ستاد سرشماری شهرستان سرباز گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادهای مشارکت مردمی و دارا بودن ارتباط نزدک با مردم می‌تواند نقش مهم و بسزایی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در مورد اهمیت و جلب همکاری مردم داشتند.
فرماندار سرباز بیان کرد: سرشماری امسال ملاک تصمیم‌گیری برای تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در طی 5 سال آینده است و برای اینکه آمارگیری دقیق انجام شود مستلزم همکاری و نظارت مردم می‌شود.
ابراهیم بلوچ معاون اجرایی ستاد سرشماری شهرستان زابل گفت: کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان همزمان با سراسر کشور به تمام رسیده و در کل تعداد 360 نفر از طریق سیستم مرکز آمار کشور ثبت نام کرده بودند که از این میان تعداد 152 نفر بر اساس دو معیار بومیت و تحصیلات انتخاب شده‌اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول