اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آمار خوزستان:

آمارگیران سرعت و دقت ویژه‌ای داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: آمارگیران به تسریع در پاسخگویی و دقت در ارائه آمار، توجه کنند تا بتوان به شناخت بهنگام و دقیق از موقعیت‌ها دست یافت.

آمارگیران سرعت و دقت ویژه‌ای داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید لطف‌الله هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم روز آمار و برنامه‌ریزی، بر ضرورت دقت در اجرای صحیح و جمع‌آوری اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن ۹۰ در استان تاکید کرد و اظهار داشت: دقت در آمارگیری هدف اصلی است و باید میزان خطا در آمارگیری و سرشماری به صفر و یا حداقل برسد.
وی افزود: برای استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از اتلاف و نابسامانی، برنامه‌ریزی در هر سطحی ضروری است که به این منظور نیازمند شناخت بهنگام و دقیق از موقعیت هستیم.
هاشمی با اشاره به اینکه ارائه آمار غلط، موجب ایجاد آلودگی در سایر اطلاعات می‌شود، گفت: نبودن آمار دقیق و بهنگام، قطعا مانع از رسیدن به شناخت و هدفگذاری خواهد شد.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های کشور و استان‌ها بر اساس آمار و اطلاعات پایه‌ریزی می‌شود و لازم است که برای اجرای این طرح به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود؛ مردم باید بدانند ارائه آمار و ارقام مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کنند و فکر نکنند که با ارائه آمار و اطلاعات خانوار خود ممکن است از امکانات و یا چیزی محروم شوند.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان با بیان این‌که هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور از دوم تا ۲۲ آبان‌ماه اجرا خواهد شد گفت: هدف از اجرای سرشماری کسب اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزی‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و منطقه‌ای و همچنین نظارت و ارزیابی عملکرد برنامه‌ها به منظور کاهش خطا‌هاست.
وی افزود: در این سرشماری ماموران آموزش دیده به تمام مکان‌ها مراجعه و اطلاعات تمام افراد خانوار‌ها را در پرسشنامه آمارگیری ثبت می‌کنند.
هاشمی تصریح کرد: آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده به منظور تعیین ساختار کیفی و کمی جمعیت شامل تعداد به تفکیک جنس و گروه‌های سنی در نقاط شهری و روستای مهاجرت ازدواج، طلاق، باروری، مرگ و میر، وضعیت سواد و تحصیلات در مردان و زنان نقاط شهری و روستایی، اشتغال و بیکاری، معلولیت، امکانات خانوار‌ها شامل وسیله نقلیه موتوری، رایانه، اینترنت، نوع سوخت مصرفی خانوار و وضعیت مسکن شامل نحوه تصرف (ملکی، استیجاری) آب، برق، گاز، تلفن و امکانات آبادی‌ها طبقه‌بندی شده و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن در استان آبان ماه امسال با همکاری ۵ هزار نفر نیروی انسانی اجرا می‌شود. در این سرشماری علاوه بر نیروی انسانی، ۹۵۰ دستگاه خودرو به کارگرفته خواهد شد. 
هاشمی بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از امکانات در دسترس و تحقق اهداف، همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی لازم است که آمار نیز زیربنای آن به شمار می‌آید. 
به گفته وی، نخستین سرشماری در سال ۳۵ و پس از آن هر ۱۰ سال سرشماری صورت می‌گرفت که با کاهش این فاصله توسط مجلس، بعد از آخرین سرشماری در سال ۸۵ هر پنج سال سرشماری صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این سرشماری دو بار در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به صورت آزمایشی سرشماری در بعضی مناطق صورت گرفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول