اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گچساران مطرح کرد:

بزرگداشت مفاخر راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران بزرگداشت مفاخر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و آن ‌را یکی از مهمترین ابزار مقابله با هجمه دشمنان به‌خصوص در جبهه فرهنگی عنوان کرد.

بزرگداشت مفاخر راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید یعقوب زراعت‌کیش امروز در سمینار خشت اول که با عنوان مهارت‌های دانشجویی و با حضور سید محمود انوشه چهره برجسته روانشناسی کشور در سالن آزادی در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه محلی برای تمرین ابعاد مدنیت و تعامل با اقشار مختلف است و باید در شناساندن نحوه ارتباط دانشگاهیان با اجتماع و مجموعه‌های دانشگاهی که در نشر علم و دانش فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی مطلوبی ارائه دهد.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد بستر مناسب برای برقراری ارتباط متقابل و مستمر دانشجویان با مفاخر و استفاده از تجربیات آنان تصریح کرد: بهره‌گیری از تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی مخاخر کشوری و بومی برای تقویت روحیه امید و خودباوری در جوانان و الگوسازی برای این نسل، مهمترین اصول در جذب این قشر در فعالیت‌های فرهنگی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه نباید هجمه فرهنگی دشمن را نادیده گرفت، بررسی ابعاد شخصیتی بزرگان و مفاخر منطقه و انتقال دانش و تجارب آنها را از مهمترین ابزار در مقابله با این هجمه‌ها عنوان کرد.
زراعت‌کیش با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات مفاخر در شرایط امروز بیان کرد: سید محمود انوشه با تلاش و کوشش توانست از کهگیلویه و بویراحمد در کشور افتخار آفرینی کند و برای میهن اسلامی خود مفید واقع شود.
وی ابراز داشت: دانشجویان فهیم دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از نظر مباحث فرهنگی در سطح جنوب کشور پیشگام بوده و با حضور این چنین شخصیت‌هایی سرعت رشد مباحث فرهنگی در این واحد دانشگاهی افزایش یافته و به رشد و توسعه کشور کمک بسیاری می‌کند.
چهره برجسته روانشناسی کشور نیز دانشگاه آزاد اسلامی را نهادی مقدس و قابل احترام نامید و خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در کنار کسب علم، دانش و تخصص، دانش جهان‌بین و هستی‌نگر داشته باشند تا بتوانند پله ترقی و پیشرفت را در زمینه‌های مختلف زندگی کسب کنند.
سید محمود انوشه تصریح کرد: انسان اندیشمند علوم و معارف را جمع‌آوری کرده و در اندیشه خود آن اندوخته‌ها را به معرفت تبدیل می‌کند و به اندازه‌ای که علم دارد معرفت کسب می‌کند. 
وی ازدواج را بالاترین پیوند آسمانی نامید و افزود: در انتخاب ازدواج باید دقت لازم انجام گیرد و برای داشتن یک انتخاب خوب، مشورت با بزرگان و افراد باتجربه قبل از این پیوند آسمانی ضرورت دارد.
این استاد روانشناس دانشگاه، انتخاب برای ازدواج را به شکل تلفنی، پیامک، ایمیل و یا چت کردن را مردود دانست و بیان کرد: با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده‌ام این‌گونه ازدواج‌ها محکوم به شکست است و موفقیتی نداشته اند.
انوشه ابراز داشت: ظاهر فریبی و توجه صرف به مسائل مادی باعث می‌شود تا تعهد و تفاهم در زندگی به پایین‌ترین سطح خود برسد و زندگی را به نابودی می‌کشد.
به گزارش فارس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با دارابودن افزون بر 11 هزار دانشجو و امکانات علمی و آموزشی و رفاهی مطلوب از بزرگ‌ترین واحدهای دانشگاهی کشور به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول