اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار طبس:

اطلاعات خانوارها در سرشماری نفوس و مسکن محرمانه می‌ماند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار طبس گفت: اطلاعات خانوارها در جریان سرشماری نفوس و مسکن کاملاً محرمانه می‌ماند و مردم از در اختیار قرار دادن اطلاعات صحیح نگرانی نداشته باشند.

اطلاعات خانوارها در سرشماری نفوس و مسکن محرمانه می‌ماند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، یوسف وهابی کارکنده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس به بیان توضیحات و توصیه‌هایی درباره سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال پرداخت و اظهار داشت: پیش از این، سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر 10 سال یک بار انجام می‌شد، اما باتوجه به اینکه میزان رشد و توسعه کشورمان براساس شاخص‌های جهانی افزایش یافته است، به‌منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر کلان آینده، با تصویب هیئت دولت دوره سرشماری از هر 10 سال یک بار به هر پنج سال یک بار کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد و پارامترهای دیگری از جمله اطلاعاتی درباره نیروی کار مانند سن، میزان تحصیلات و مهارت افراد به‌منظور فراهم شدن زمینه اشتغال و اطلاعاتی نظیر وضعیت مسکن و وضعیت بهداشتی نیز در قالب سرشماری امسال گنجانده شده است.
 
* استقبال تحصیل‌کرده‌های طبسی برای مشارکت در سرشماری
معاون فرماندار طبس و معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان بیان کرد: از مدت‌ها قبل مقدمات اجرای سرشماری در طبس به خوبی فراهم شده است و علی‌رغم اینکه در برخی شهرستان‌های دیگر برای تامین نیروی انسانی این سرشماری مشکل وجود داشت اما در شهرستان طبس تعداد زیادی از افراد تحصیل کرده حتی بیش از میزان مورد نیاز، برای همکاری در سرشماری اعلام آمادگی کردند.
 
* مأموران سرشماری آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند
وی افزود: به دلیل تعداد زیاد متقاضیان همکاری در سرشماری طبس، ناچار به گزینش افراد براساس شرایطی مانند میزان تحصیلات، توانمندی جسمی، خط خوش و... شدیم که در نهایت از بین این افراد تعداد 107 نفر به عنوان مأمور سرشماری انتخاب شدند.
وهابی کارکنده گفت: افراد گزینش شده سه دوره آموزشی تئوری و عملی را با موفقیت گذرانده‌اند و علاوه بر این برای جلوگیری از هرگونه خلل و مشکل پیش‌بینی نشده‌ای، مأموران به صورت آزمایشی نیز اقدام به سرشماری عملی در منطقه‌ای از شهر کردند.
 
* 60 درصد مأموران سرشماری در طبس دارای مدرک کارشناسی هستند
وی خاطرنشان کرد: هفت درصد از مأموران سرشماری در طبس دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، 60 درصد کارشناسی و بقیه کاردانی و دیپلم هستند که تعدادی از مأموران، سابقه همکاری در سرشماری دوره‌های قبل را نیز دارند.
 
* 20 دقیقه زمان برای تکمیل فرم مربوط به سرشماری هر منزل
معاون فرماندار طبس و معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان یادآور شد: در جریان سرشماری برای هر منزل 20 دقیقه زمان درنظر گرفته شده که هر مأمور موظف است براساس برنامه، نقشه مربوطه و مسافت پیمایش، حدود 20 فرم سرشماری در هر روز و حدود 400 فرم سرشماری در طول دوره 20 روزه سرشماری را تکمیل کند.
 
* هیچ مشکلی برای اجرای مطلوب سرشماری در طبس وجود ندارد
وی اظهار داشت: نیروهای بازبین و بازرس نیز کاملاً آماده‌اند و هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی در راستای تأمین وسیله نقلیه مورد نیاز نیز انجام شده است و در واقع هیچ مشکلی برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن در طبس از فردا وجود ندارد.
 
* تکمیل پرسشنامه‌ها براساس کد ملی
وهابی کارکنده بیان کرد: این نخستین سرشماری در کشور است که پرسشنامه‌های مربوطه براساس شماره ملی افراد تکمیل می‌شود و به همین دلیل اگر شخصی دارای چند آدرس بوده یا اطلاعات وی بیش از یک بار دریافت شود اشکالی در سرشماری ایجاد نخواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار علاوه بر مراجعه حضوری مأموران سرشماری به درب منازل، سه روش جدید دیگر برای سرشماری در راستای سهولت کار مردم درنظر گرفته شده است که این روش‌ها شامل دریافت پرسشنامه و تکمیل و ارسال آن به مراکز آمار از طریق پست، دریافت پرسشنامه و تکمیل و ارسال آن از طریق اینترنت، و تکمیل اینترنتی فرم است.
 
* مبنای سرشماری در طبس دریافت چهره به چهره اطلاعات است
معاون فرماندار طبس و معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان افزود: البته روش اینترنتی در سرشماری امسال تنها در استان مرکزی به عنوان پایلوت اجرا می‌شود و در سایر نقاط کشور در صورت ضرورت قابل استفاده خواهد بود.
 
* شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار در دسترس باشد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان توصیه‌هایی به مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: لازم است مردم مدارک مورد نیاز شامل شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار را در دسترس قرار دهند و برای کمک به مأموران اجرایی سرشماری، سرعت عمل داشته باشند.
 
* حضور یک مطلع به همراه مدارک مقابل درب منزل کافیست
وهابی کارکنده با اشاره به اینکه مراجعه ماموران سرشماری معمولاً در فاصله زمانی هشت صبح تا هنگام اذان مغرب انجام خواهد شد، اضافه کرد: نیازی به حضور همه اعضای خانواده وجود ندارد، بلکه هنگام مراجعه مأمور سرشماری به درب منزل حضور یک نفر مطلع به همراه مدارک کفایت می‌کند.
 
* اطلاعات سرشماری ربطی به سطح‌بندی خانوارها در یارانه‌ها ندارد
وی تصریح کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده از خانوارها کاملاً جنبه محرمانه دارد، در سطح‌بندی خانوارها در یارانه‌ها بی‌تاثیر است و به هیچ عنوان به افراد یا دستگاه‌های غیر از مرکز آمار ارائه نخواهد شد، بنابراین مردم از ارائه اطلاعات صحیح و دقیق به مأموران سرشماری هیچ نگرانی نداشته باشند.
 
* اختصاص 370 میلیارد ریال برای اجرای سرشماری در کشور
معاون فرماندار طبس و معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان یادآور شد: دولت برای اجرای این سرشماری اعتباری معادل 370 میلیارد ریال را اختصاص داده است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت سرشماری و اطلاعات و نتایج حاصل از آن است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول