اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی:

دانشجویان پیام‌نور خراسان رضوی به مرز 80 هزار نفر رسید

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی گفت: تعداد دانشجویان پیام نور استان به مرز 80 هزار نفر رسید.

دانشجویان پیام‌نور خراسان رضوی به مرز 80 هزار نفر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ ابراهیم تقی‌زاده صبح امروز در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام‌نور مشهد که در مجموعه ورزشی کارگران مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر و با ورود دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام‌نور تعداد دانشجویان مراکز پیام‌نور دانشگاه‌های استان خراسان رضوی به مرز 80 هزار نفر رسید.
رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی ادامه داد: این تعداد دانشجو در70 رشته کارشناسی و 14رشته کارشناسی ارشد و نیز چهار گرایش دکترا در مشهد و دانشگاه‌های پیام‌نور استان تحصیل می‌کنند.
وی کسب مقام های دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در علوم مختلف و المپیادهای دانشجویی را از شاخصه‌های دانشگاه پیام‌نور عنوان کرد و گفت: آنچه که اکنون و در دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور و به تبع آن دانشگاه‌های پیام‌نور استان خراسان رضوی مشهود است رشد قابل توجه سطح علمی دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور در عرصه‌های گوناگون است.
تقی‌زاده ادامه داد: آمار قبولی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در مقطع کارشناسی ارشد در سال جاری قابل توجه بود و در این راستا دانشگاه پیام‌نور در آمار قبولی رقابت نزدیکی با دانشگاه دولتی و حتی دانشگاه‌های مادر کشور داشت.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام جواهری نماینده وزیر علوم در نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به ویژگی‌های یک دانشجوی مسلمان گفت: دوری از غرب‌زدگی از جمله ویژگی‌های یک دانشجوی مسلمان است که باید در کنار تحصیل به تهذیب نیز بپردازد.
نماینده وزیر علوم در نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به تهاجم‌های دشمن در عرصه نفوذ در میان جوانان اظهار داشت: یکی از عرصه‌هایی که دشمن قصد دارد از طریق آن درکشور نفوذ کند سازماندهی معاندین داخلی در کشور است.
حجت‌الاسلام جواهری افزود: حضور موثر جوانان در این عرصه می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند
وی در ادامه به تحریم‌های اقتصادی دشمن به عنوان یکی دیگر از عرصه جنگ علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنان قصد دارند با تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی عرصه را برای ایرانیان تنگ کنند که و در نهایت امید به آن دارد که با این گونه اقدامات راه ورود برای آنان در کشور فراهم شود.
نماینده وزیر علوم در نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه فردوسی با اشاره به نقش دانشجوی مسلمان اظهار داشت: آنچه که در این عرصه و در مقابل با این گونه تهدیدات می‌تواند نقش خنثی‌کننده داشته باشد حضور دانشجوی مسلمان است که با علم و دانش خود نیاز کشور را در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و علمی و پزشکی تامین کند.
حجت‌الاسلام جواهری جنگ نرم دشمن علیه ایران را از دیگر عرصه‌های جنگ عنوان کرد و گفت: در این راستا دشمن از چند سال گذشته تمام تلاش خود را برای حضور در جنگ نرم علیه ایران شروع کرده است که باید در این حوزه نیز دانشجوی مسلمان ایرانی با بصیرت در صحنه حاضر شود.
وی ناکارآمد جلوه‌دادن نظام و اقدامات مسئولان کشوری را از دیگر جلوه‌های حضور دشمن دانست و گفت: ناکارآمد بودن نظام ونیز سیاه‌نمایی اقدامات مسئولان در مقابل مردم از جمله اهداف دشمن است که در خنثی‌کردن این نقشه نیز دانشجویان دارای نقش قابل توجه‌ای هستند.
نماینده وزیر علوم در نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه فردوسی خودسازی دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: آنچه که یک دانشجوی مسلمان ایرانی باید علاوه بر تحصیل و کسب علم باید بدان بپردازد، خودسازی است که این امر با تهذیب در کنار تحصیل فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول