اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان یزد تاکید کرد:

لزوم توسعه منابع معدنی بافق با رعایت اصول زیست محیطی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره محیط زیست استان یزد گفت: تخصیص منابع شهرستان باید به سمت و سویی باشد که هم توسعه بافق شتاب بیشتری بگیرد و هم اصول زیست محیطی رعایت شود.

لزوم توسعه منابع معدنی بافق با رعایت اصول زیست محیطی
حمید جلالوندی در حاشیه سفر به بافق و بازدید از صنایع و معادن این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت رفع آلایندگی صنایع منطقه اظهار داشت: باید با تعامل و همکاری مسئولان و مدیران معدنی، زمینه‌های تشخیص صنایع آلاینده بافق فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: با رفع آلایندگی‌ها از معادن بزرگ منطقه با رعایت اصول محیط زیست، گامی موثر در توسعه و پیشرفت شهرستان بافق برداشته خواهد شد.
مدیرکل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه شهرستان بافق یکی از با ارزش‌ترین اکو سیستم‌ها است، افزود: بافق جایگاه ویژه‌ای در زمینه محیط زیست در کشور دارد که در عین حال بخشی از حوزه‌های معدنی این شهرستان در چارچوب مدیریتی محیط زیست قرار گرفته است.
وی ملاحظات زیست محیطی در شهرستان بافق را یادآور شد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در بخش معادن این شهرستان و اولویت قرار گرفتن آن توسط مسئولان، رعایت ملاحظات محیط زیست نیز باید مدنظر قرار گیرد.
جلالوندی با اشاره به دستاوردهای سفر خود به شهرستان بافق افزود: در زمینه رفع مشکل جاده بافق - چادرملو که در مرحله روکش آسفالت قرار دارد، مقرر شد در نقاطی که تداخل با محیط زیست ندارد، کار آسفالت آغاز شود.
وی گفت: برای تسریع در اتمام جاده مورد نظر و رفع مشکل نقاط تداخلی با محیط زیست، مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای فنی و با اصلاح مسیر، این مشکل نیز برطرف شود.
مدیرکل محیط زیست استان یزد همچنین به احداث ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در بافق اشاره کرد و افزود: این ایستگاه همانگونه که قبلا برنامه‌ریزی شده بود تا اواخر سال جاری با انعقاد قرارداد با شرکت فروشنده قطعات، اجرا و نصب خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی مجموعه معادن چاگز اظهار داشت: با تعاملی که با مسئولان طرفین صورت گرفته، با ارائه راهکارهایی این مشکل نیز برطرف شد.
جلالوندی همچنین با اشاره به اهداف سازمان محیط زیست در طول برنامه پنجم توسعه افزود: حفاظت از تنوع زیستی و منابع طبیعی از مهم‌ترین اهداف این سازمان در استان یزد است.
وی با بیان اینکه در استان یزد با ارزش‌ترین گونه‌ها از جمله گربه‌سانان و گوشت‌خواران وجود دارند، اظهار داشت: این گونه‌ها گاهی اهمیت جهانی دارند و سایت یوزپلنگ، سایت تکثیر گورخر در ابرکوه، سایت تکثیر و پرورش جبیر در آب انار و نایبندان طبس، سایت پرورش گوزن در جنگل باغ شادی خاتم از مهم‌ترین موارد این گونه‌هاست.
جلالوندی اضافه کرد: گورخرهای تکثیر شده در استان یزد به شش استان کشور منتقل شده تا در زیستگاه‌های طبیعی خود قرار گیرند.
جلالوندی به ارتقای برنامه‌های حفاظتی اشاره کرد و افزود: نصب دوربین‌های حفاظتی، شبکه پاسگاه‌های حفاظتی و یگان‌های حفاظت که محیط بانان در قالب آن به امر حفاظت اقدام می‌کنند، از مهم‌ترین اقدامات سازمان محیط زیست در این راستا است.
وی به کمبود نیرو‌های کیفی و تخصصی و ماموران اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: سازمان محیط زیست جزو سازمان‌هایی است که تمایل بیشتری با وجود گرایش به کوچک شدن به جذب نیروهای مازاد دیگر دستگاه‌های اجرایی دارد.
مدیرکل محیط زیست استان یزد در مبحث موزه‌های تاریخ طبیعی یا حیات وحش نیز افزود: این مراکز جزو فعالیت‌هایی است که در چارچوب برنامه چهارم و پنجم، برون سپاری و واگذاری به بخش خصوصی با نظارت سازمان در شهرستان‌ها در مورد آنها صورت می‌پذیرد.
به گزارش فارس، مدیرکل محیط زیست استان یزد به همراه هیئتی از کارشناسان این اداره در نشستی با حضور فرماندار، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و جمعی از مدیران و کارشناسان معادن شهرستان بافق در زمینه مسائلی همچون تداخل‌های توسعه شهرستان با ملاحظات زیست محیطی بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول