اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صنعت چاپ نیازمند یک پژوهشگاه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جای یک پژوهشگاه و مرکز و خانه پژوهش در حوزه صنعت چاپ خالی است که در حوزه‌های مختلف به کار تخصصی بپردازد.

صنعت چاپ نیازمند یک پژوهشگاه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف فراش شنبه شب در چهارمین جشنواره و نخستین دوره مسابقات تخصصی چاپ استان قزوین که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما می‌خواهیم این جشنواره در استان‌ها نهادینه شود و قصد ما از برگزاری جشنواره صنعت چاپ توسعه این صنعت، معرفی و تبیین مسائل حوزه صنعت چاپ، ارتقای دانش و کیفیت و پژوهش‌ها در صنعت چاپ است.
وی ادامه داد: حدود سه تا چهار سالی است که جشنواره صنعت چاپ به جز در تهران، در سایر استان‌ها در قالب تجلیل و تکریم بعضی چهره‌های شاخص در صنعت چاپ استان‌ها دنبال می‌شود و رویکردی که از سال قبل مورد توجه بوده این است که جشنواره ابعاد دیگری نظیر مسابقه را نیز در برگیرد.
مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: الگوسازی، توجه به کیفیت، تشویق و ایجاد انگیزه در بین افراد و خانواده صنعت چاپ برای دستیابی به این کیفیت و استانداردهای مورد نظر از اهداف اصلی مسابقات است و ما نیز از برگزاری مسابقه و جشنواره صنعت چاپ ارتقای کیفیت را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: اگر در استان‌ها سعی شود کارهای خود را با کیفیت عرضه کنند که رقیب نداشته باشد، کارها از تهران به استان‌ها منتقل خواهد شد و دغدغه‌ای که در سال‌های گذشته داشتیم این بود که در مسابقه جشنواره آثار چاپی تهران، استان‌ها خیلی حضور نداشتند و آثاری نمی‌فرستادند و می‌گفتند کارهای ما قابل رقابت با کارهایی که در تهران تولید می‌شود، نیست و این برنامه که مسابقه را به استان‌ها انتقال دهیم، ایجاد انگیزه کرده که کارهایشان را در مسابقات به نمایش گذاشته و آثار برتر را در مسابقات کشوری داشته باشیم.
فراش توضیح داد: در سال جاری نزدیک به سه تا چهار استان برگزاری مسابقه آثار چاپی را دنبال می‌کنند که نخستین دوره در قزوین برگزار شد و ان‌شاالله این بحث نهادینه شده و سالیان سال برگزار شود و در قزوین این ظرفیت وجود دارد زیرا قطب صنعتی کشور است و صنعت چاپ در توسعه صادرات، اقتصاد و صنایع تاثیر بسزایی داشته و دارد و انتظار می‌رود کارهای چاپی استان در خود استان تولید شود.
وی با اشاره به جایگاه صنعت چاپ اظهار کرد: ما باید تبیین می‌کردیم که صنعت چاپ ما از چه جایگاهی برخوردار بوده و این توانمندی و ظرفیت در چه سطحی است و با توجه به این موضوع مشخص می‌کردیم به چه جایگاهی باید دست یابیم و نقشه راهی را تعریف کرده و از وضعیت موجود که وضعیت مطلوب است حرکت کرده و در این مسیر گام برمی‌داشتیم.
مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تا حدودی ما ظرفیت چاپی کشور را احصا کردیم، آسیب‌ها و نقاط ضعف تا حدودی مشخص است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها استفاده از خرد جمعی و نظر اهل فن را دنبال می‌کنیم و با راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ سطح کارشناسی تصمیم‌گیری‌ها را بالا بردیم.
وی افزود: برنامه دیگر آموزش‌ها است که در نظر داریم استمرار یابد و امسال در سه استان دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را خواهیم داشت و برای آموزش‌های دراز مدت برنامه‌ریزی شده و اطلاع‌رسانی میشود و برای نخستین بار 14 نفر از اساتید جوان صنعت چاپ را به کشور آلمان برای فراگیری جدید‌ترین دانش‌ها اعزام کردیم.
فراش گفت: همچنین جای یک پژوهشگاه و مرکز و خانه پژوهش در حوزه صنعت چاپ خالی است که در حوزه‌های مختلف به کار تخصصی بپردازد و از نتایج این مطالعات در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول