اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ارشاد خبر داد:

افزایش 20 درصدی چاپ کتب دینی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 20 درصدی صدور مجوز و انتشار کتاب‌های حوزه دین در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 20 درصدی چاپ کتب دینی در کشور
بهمن دری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه برپایی نمایشگاه کتاب استان مرکزی، اظهار داشت: در سال گذشته 65 هزار عنوان کتاب با اخذ مجوز منتشر شد که امسال و در نیمه نخست سال 35 هزار عنوان کتاب مجوز انتشار دریافت کرده‌اند که از این تعداد کتاب‌های حوزه دین با 20 درصد افزایش رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: کتاب‌های علوم عملی، ادبیات و علوم انسانی نیز بعد از کتب دینی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌‌شود تا پایان سال جاری 70 هزار عنوان کتاب مجوز چاپ و انتشار دریافت کنند.
دری ادامه داد: انتظار می‌رود با چاپ و انتشار این تعداد، افزایش شمارگان کتاب، تشویق نویسندگان خوب و حمایت مالی قبل انتشار شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.
دری از برنامه‌ریزی به منظور افزایش سرانه مطالعه و برپایی نمایشگاه‌های کتاب خبر داد و خاطر نشان ساخت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد به دنبال این است که هفته کتاب امسال را متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار کند که در این راستا یک هزار نمایشگاه در یک هزار مسجد و 45 هزار نمایشگاه در 45 هزار مدرسه گشایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به برپایی 25 نمایشگاه استانی کتاب در سال گذشته گفت: امسال به دلیل برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب تهران در اردیبهشت ماه برپایی نمایشگاه‌های استانی به نیمه دوم سال موکول شد در این نیمه  شاهد برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب در تمام استان‌های کشور به جز یک استان خواهیم بود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در برخی از استان‌ها علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های استانی، نمایشگاه‌های یاد یار مهربان، نمایشگاه تخصصی کتب دانشگاهی، نمایشگاه کاربردی کتاب‌های خارجی و نمایشگاه حوزه دین نیز گشایش خواهد یافت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول