اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد:

راه‌اندازی دهکده سلامت در خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: دهکده سلامت با محوریت منطقه گردشگری و تفرجگاه اندبیل در خلخال راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دهکده سلامت در خلخال
ذبیح‌الله عبداللهی امروز در تشریح دستاوردهای برپایی هفته فرهنگی استان اردبیل و روز خلخال در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این شهرستان اصلی‌ترین اولویت‌ها را بعد از بخش کشاورزی و صنعت به توسعه بخش گردشگری اختصاص دادیم چرا که معتقدیم گردشگری سالم به تامین بسیاری از زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.
وی با یادآوری اینکه شهرستان خلخال از طبیعت گردشگری روستایی و شهری متعدد برخوردار است، افزود: با داشتن جاذبه‌های طبیعی اندبیل، ازناو، مناطق حفاظت شده کوه آق‌‌داغ و جاده زیبای گردشگری خلخال و اسالم همه ساله میزبان سرمایه‌گذاران در بخش توریسم و گردشگری هستیم.
فرماندار خلخال با بیان اینکه باید این قابلیت‌ها بیشتر معرفی شده و به علاقمندان شناسانده شود، ابراز داشت: در هفته فرهنگی استان اردبیل و در روز متعلق به خلخال در کاخ سعدآباد تهران سعی کردیم این توانمندی‌ها را به اشکال مختلف معرفی کنیم تا بسیاری از شهروندان و خانواده‌های خلخالی ساکن در تهران و دیگر هموطنان با آشنایی از این ظرفیت‌ها با خلخال و جاذبه‌های آن آشنا شده و در فصول مختلف سال از این منطقه دیدن کنند.
این مسئول بیان داشت: در این نمایشگاه یک هفته‌ای غرفه‌هایی از صنایع دستی، سوغاتی‌های محلی، بسته‌های فرهنگی، نقشه‌ها و بروشورهای مناطق گردشگری تفریحی و توریستی را دایر کرده و به بازدید کنندگان عرضه داشتیم تا در جریان آن قرار بگیرند.
وی از جمله غرفه‌هایی که با استقبال زیاد مردم روبرو شده را غرفه گلیم، جاجیم و جوراب‌های دستباف به همراه داروهای گیاهی توصیف کرد و افزود: به یقین برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان‌های مختلف می‌تواند به نفع استان و شهرستان‌های مختلف باشد تا توانمندی‌های خود را به معرض دید بگذارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلخال با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری منحصر به فرد یکی از مناطق مستعد کشور در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم است.
در حالی که نبود راه‌های مناسب ارتباطی در گذشته بزرگ‌ترین مانع در سر راه پیشرفت صنعت در این شهرستان محسوب می‌شد این مشکل در حال برطرف شدن است.
هم اکنون راه خلخال- پونل آماده بهره‌برداری شده و با تکمیل راه خلخال- درام نیز مسیر خلخال به مرکز کشور و گیلان از لحاظ بعد مسافت به حد زیادی کاهش خواهد یافت.
در نمایشگاه هفته فرهنگی استان‌های کشور در کاخ سعدآباد، نمایشگاه صنایع دستی و قابلیت‌های فرهنگی، علمی، تاریخی و... خلخال در کنار غرفه اردبیل برپا شده و پایتخت‌نشینان از آن استقبال کردند.
اجرای موسیقی زنده محلی، مراسم نمادین جشن عروسی محلی، قرائت شعر ترکی از جمله برنامه‌هایی بود که با حضور احمد‌زاده کرمانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز خلخال برگزار شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول