اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

تعیین قانون شاخص سلامت دستگاه‌های کشور درمرحله نهایی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مراحل نهایی تعیین قانون شاخص سلامت دستگاه‌های کشور خبر داد.

تعیین قانون شاخص سلامت دستگاه‌های کشور درمرحله نهایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم هم‌اندیشی اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کاری سازمان بازرسی کشور تهیه قانون شاخص سلامت دستگاه‌های کشور است که بر این اساس همه ساله گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها در سطح ملی و بر اساس قانون شاخص سلامت به صورت علنی ارائه می‌شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نهایی ‌شدن این قانون گفت: از سال آینده شاخص‌گذاری‌ دستگاه‌ها صورت می‌گیرد که در این راستا در سطح ملی و منطقه‌ای عملکرد دستگاه‌هایی که از نظر شاخص سلامت ارائه شده در سطح مطلوب قرار دارند و یا اینکه پائین‌تر از شاخص‌های اعلام شده قرار دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

*دفاع از حقوق ایران در مجامع بین‌المللی

پورمحمدی دفاع از حقوق ایران در مجامع بین‌المللی را از دیگر اولویت‌های کاری سازمان بازرسی کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر و در مجامع بین‌المللی شاهد هستیم که حقوق ایرانیان تضییع می‌شود و رتبه‌هایی پائین‌تر از وضعیت موجود برای ایران در نظر گرفته می‌شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضعف در اطلاع‌رسانی و نیز نگاه‌های یک جانبه و سیاسی را از جمله علل تضییع حقوق ایرانیان در عرصه بین‌المللی عنوان کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس اطلاع‌رسانی در حوزه خدمات اداری انجام شده از سوی دستگاه‌های کشور به منظور آگاهی مردم و نیز دفاع جدی از حقوق ایرانیان در مجامع بین‌المللی در دستور کار سازمان بازرسی کشور قرار دارد.
پورمحمدی درارتباط با نظارت‌های صورت گرفته از دستگاه‌های گوناگون کشور از سوی سازمان بازرسی گفت: در حال حاضر در کشور چند دستگاه به امر نظارت در انجام امور اداری دستگاه‌های کشور می‌پردازند که این امر از طرفی سبب شده است بسیاری از امور کشور تحت نظارت و بازرسی قرار نگیرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حجم بالای نظارت‌ها و نیز آزاردهنده شدن امور برای برخی از دستگاه‌ها تشکیل شورای نظارت در دستور کار قرار گرفت.
وی تاکیدکرد: مطابق ماده221برنامه پنجم توسعه که ناظر به تشکیل شورای دستگاه‌های نظارتی است مقرر شده از هر قوه دو دستگاه عضو این شورا شوند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: از قوه مجریه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزیراطلاعات، از قوه مقننه رئیس دیوان محاسبات و معاونت نظارت مجلس و در نهایت از قوه قضائیه رئیس دیوان محاسبات عدالت اداری و رئیس سازمان بازرسی کشور اعضای این شورا هستند.

*آئین‌نامه تشکیل شورای نظارت به تایید سران دو قوه رسید

پورمحمدی در ادامه با اشاره به تدوین آئین‌نامه شورای نظارت اظهار داشت: پس از تهیه این آئین‌نامه مقرر شد که به تایید و امضای سران سه قوه برسد که در حال حاضر این آئین‌نامه را دو تن از روسای قوه‌ها تایید و امضا کرده‌اند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: امیدواریم با امضای سران هرسه قوه آئین‌نامه تشکیل شورای نظارت به منظور اجرا ابلاغ شود.
وی به شورای متناظر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در شورای متناظر استان‌ها معاونت برنامه‌ریزی استانداری، مدیرکل بازرسی استان، دادستان مرکزی استان و رئیس دیوان محاسبات استان از اعضای این شورا هستند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با عملکرد این شورا گفت: مهم‌ترین کارکردهای این شورا آشنایی دستگاه‌ها با وظایف، تقویت نظارت‌های درونی و در نهایت هماهنگی کارهای نظارتی به منظور جلوگیری از موازی کاری و پوشش بیشتر در حوزه نظارت است.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ نظارت، فرهنگ قانون پذیری، فرهنگ برنامه‌ریزی، فرهنگ شفاف‌سازی اقدامات و پاسخ‌گویی دستگاه‌ها در سطح ملی و استانی از دیگر وظایف و اولویت‌های کاری سازمان بازرسی کشور است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول