اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه ماناش استرالیا:

علاقمندی ایرانی‌ها در حوزه سلامت الکترونیکی زیاد است

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه ماناش استرالیا گفت: در جامعه ایران علاقمندی برای کارکردن در حوزه سلامت الکترونیکی زیاد است و من فکر می‌کنم ایران جایگاه و ظرفیت خوبی را در این زمینه دارد.

علاقمندی ایرانی‌ها در حوزه سلامت الکترونیکی زیاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پرفسور کریس مسام پیش از ظهر امروز در حاشیه سومین روز از نخستین کنگره فناوری اطلاعات در سلامت و دومین همایش مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری این کنگره اظهار داشت: این کنگره از لحاظ سطح علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه در این کنگره با همکاران نظام سلامت ایران که در زمینه فناوری اطلاعات نیز فعالیت دارم، آشنا شدم، خاطرنشان کرد: علم پزشکی در دنیا پیشرفت‌های زیادی داشته است.
معاون دانشگاه ماناش استرالیا با بیان اینکه در زمینه فناوری اطلاعات نیز شاهد رشد در ایران هستیم، اضافه کرد: فناوری اطلاعات در هر حوزه نیازمند رشد سخت افزارها و ذخیره‌سازی دقیق اطلاعات است.
وی با بیان اینکه این جهش علمی می‌تواند در حوزه پزشکی بسیار موثر عمل کند، گفت: تکنولوژی در همه زمینه‌های زندگی بشر وارد شده است و رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است و نقش تکنولوژی در همه حوزه‌های پزشکی احساس می‌شود.
پرفسور مسام با بیان اینکه این علاقمندی در بین ایرانیان و دانشجویان ایرانی که با آنها ارتباط دارم وجود دارد، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که من در کل در مورد ایران دارم محدود است اما از نزدیک دوستان ایرانی دارم و با آنها کار کردم و از سطح اطلاعات و دانش مهارتی آنها آشنا هستم و این علاقمندی و استعداد در آنها برای فراگیری دانش‌های جدید وجود دارد.
وی گفت: استرالیا کشور گسترده و وسیعی از نظر جغرافیایی است اما جمعیت پراکنده‌ای دارد.
معاون دانشگاه ماناش استرالیا ادامه داد: استفاده از تکنولوژی در حوزه سلامت این کشور با برخورداری از امکانات آموزشی وسیع توانست در بخش سلامت از راه دور موفق عمل کند.
وی توجه به آموزش در این زمینه را ضروری خواند و تصریح کرد: درمان از راه دور در استرالیا پیشرفت زیادی کرده تا حدودی که امکانات سلامت و تشخیص اولیه از فاصله صدها کیلومتری با امکانات درمان از راه دور به فراهم است.
مسام بیان داشت: دولت استرالیا نیز در زمینه توجه به زیرساخت‌ها اقدامات موثری را انجام داده است.
وی در پایان اظهار داشت: در جامعه ایران نیز علاقمندی برای کارکردن در حوزه سلامت الکترونیکی زیاد است و من فکر می‌کنم ایران جایگاه و ظرفیت خوبی را در این زمینه دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول