اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

هدف آمریکا انزوای ایران است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آمریکا از سناریوی اخیر، انزوای ایران در منطقه است.

هدف آمریکا انزوای ایران است
جواد آرین‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: حوادثی که اخیرا در آمریکا و کشورهای اروپایی در حال وقوع است نشانگر وجود نارضایتی و اعتراضات گسترده مردم علیه نظام اقتصادی و سیاسی آن کشورها ست.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: جنبش گسترده وال‌استریت که از آمریکا آغاز و در حال انتقال به کشورهای اروپایی است و همچنین اعتراض به تبعیض‌های ناروا و نابرابری‌های اقتصادی حاکم بر غرب و نظام سرمایه‌داری در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش غرب محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: این نظام سرمایه‌داری در عمل سبب قرارگرفتن یک درصد سرمایه‌داران بزرگ در مقابل 99 درصد عموم مردم جامعه شد و به همراه خود موج نارضایتی‌ها و اعتراضات شدیدی را به‌ همراه آورده است که ذهن سردمداران آمریکایی و صهیونیسم بین‌الملل را به خود مشغول کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار تمام این حوادث و مشکلات به‌وجود آمده برای کشورهای استکبار جهانی، ایجاد جریان موج بیداری اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه نیز از مصائب اساسی آمریکا در رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود در این منطقه افزوده شده است.
آرین‌منش افزود: در چنین شرایطی سیاستمداران آمریکایی که ایران هراسی را در دستور کار خود دارند، با وارد کردن اتهامات توجه برانگیز و بی‌اساس به ایران را مفری برای انحراف اذهان عمومی به این مسئله و راه حل برون رفت خود از مشکلات یافتند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده غرب از رسانه‌ها در راستای وارد کردن اتهامات اخیر به ایران، افزود: در چنین شرایطی کشورهای استکباری با به خدمت گرفتن رسانه‌ها برای ایجاد فضای مسموم علیه ایران اتهاماتی چون اقدامات تروریستی، نقض حقوق بشر، سلاح‌های کشتار جمعی و... را در راستای انحراف اذهان عمومی در پیش گرفتند.
وی ضمن تاکید بر ایران هراسی آمریکا اظهار داشت: با توجه به ایجاد جریان موج بیداری اسلامی در منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران در الهام بخشی و به‌وجود آمدن این جریان، انزوای ایران و سعی در تخریب روابط آن با کشورهای منطقه در راستای ایران هراسی آمریکا در دستور کار آن قرار دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هدف اصلی آمریکا از اتهام به ایران در رابطه با اقدام به انجام عملیات تروریستی علیه سفیر عربستان سعودی در خاک آمریکا را انزوای ایران بررسی کرد و گفت: وجود روابط سازنده و مستحکم میان دو کشور مسلمان و بزرگ ایران و عربستان سعودی برای کشورهای استکباری یک تهدید و نگرانی بزرگ تلقی می‌شود.
آرین‌‌منش دیپلماسی فعال و سعی در ایجاد وحدت را راه حل مواجه با این اتهام دانست و اظهار داشت: باید با استفاده از یک دیپلماسی فعال و سعی در ایجاد وحدت، ابتکار عمل را در دست گرفت تا امکان دست‌اندازی و دخالت آمریکا را در مسائل منطقه‌ای به حداقل رساند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول