اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم خبر داد:

افزایش 10 هزار هکتاری باغات زیتون طارم

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح باغات زیر کشت محصول زیتون طارم تا 10 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

افزایش 10 هزار هکتاری باغات زیتون طارم
غلامحسین رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جشنواره زیتون در سال جاری با حمایت‌های انجام شده به صورت جشنواره ملی در طارم برگزار شد که برنامه‌ریزی‌های شهرستان در سال جاری برای برگزاری این جشنواره در سال آینده صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره با سه هدف به جا آوردن آئین شکرگزاری نعمات خداوند متعال، آشنایی شرکت‌کنندگان با جاذبه‌های گردشگری شهرستان طارم به عنوان هندوستان ایران و معرفی جایگاه شهرستان طارم در تولید زیتون کشور برگزار شد، افزود: شهرستان طارم با تولید 45 درصد تولید زیتون کشور هنوز به خوبی جایگاه خود را به دست نیاورده و به کشور معرفی نشده است.
فرماندار طارم با ابراز تاسف از اینکه شهرستان طارم به وجود تولید 45 درصدی زیتون کشور هنوز جایگاه واقعی خود را کسب نکرده است، یادآور شد: محصول تولیدی شهرستان به نام شهرستان‌های دیگر در بازار به فروش می‌رسد که برگزاری این جشنواره در راستای معرفی این محصول به عنوان تولید شهرستان طارم مثمر ثمر بود.
وی برگزاری مطلوب کمی و کیفی این جشنواره را در راستای معرفی شهرستان در تولید این محصول و جایگاه گردشگری شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: اهداف برگزاری نمایشگاه تحقق یافته و با برنامه‌ریزی مطلوبی در سال جاری پیگیری می‌شود.
رجبی از برگزاری پنل‌های علمی زیتون در برنامه‌های جشنواره زیتون خبر داد و گفت: این پنل‌ها به صورت علمی و تخصصی محصول زیتون را مورد بررسی قرار داده و به سئوالات علاقمندان پاسخ داده شد.
وی حضور شرکت کنندگان در باغ‌های نمونه تولید زیتون را از دیگر برنامه‌های شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: روستاهای گردشگری شهرستان نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت‌کنندگان را با جایگاه شهرستان طارم آشنا کرد.
فرماندار طارم افتتاح نمایشگاه تولیدات شهرستان را از دیگر بخش‌های این جشنواره برشمرد و یادآور شد: 35 غرفه برای این امر پیش‌بینی شده بود که به نحو مطلوبی برگزار شد.
وی ارائه محصولات مختلف باغی، زراعی، دامی شیلات و صنایع دستی را از محصولات قابل ارائه در این نمایشگاه دانست و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از برنامه‌های جانبی نمایشگاه زیتون بود.
رجبی از حضور گسترده مردم و مسئولان در جشنواره زیتون خبر داد و گفت: با توجه به ملی بودن این برنامه حضور مردم بسیار چشمگیر بود.
وی با بیان اینکه این جشنواره با اعتباری در حدود 50 میلیون تومان برگزار شد، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری جشنواره زیتون در سال آینده از هم اکنون صورت گرفته و اقدامات شهرستان در قالب کمیته زیتون پیگیری می‌شود.
فرماندار طارم با اشاره به اینکه در سال آینده جشنواره زیتون در ابعاد کمی و کیفی مطلوبتری برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه در سال آینده با توجه به ظرفیت‌های شهرستان با برنامه‌ریزی‌های منسجمی برگزار می‌شود.
وی از تولید 45 هزار تن محصول زیتون در سال جاری خبر داد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان، برنامه‌ریزی برای افزایش کمی و کیفی این محصول صورت گرفته است.
رجبی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح باغات زیر کشت محصول زیتون طارم تا 10 هزار هکتار افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: این امر موجب افزایش تولید محصول زیتون به 100 هزار تن می‌رسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول