اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

فضای موجود در امور بانکی موجب دلسردی نشود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اتفاقات چند وقت اخیر در نظام بانکداری کشور گفت: مسائل به وجود آمده نباید موجبات سستی در نظام بانکی را فراهم کند، چرا که آنهایی باید نگران باشند که اهل خلاف هستند.

فضای موجود در امور بانکی موجب دلسردی نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید عسگری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با اشاره به لزوم شناخت جایگاه بانک‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: مدیران بانک‌ها نیز باید به جایگاه حقوقی مسئولان دولتی اشراف پیدا کرده به این ترتیب موجبات حل مشکلات و سوء تفاهم‌ها را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه روند جاری بانک‌‌ها نباید در جلسات شورای بانک‌ها مطرح شود، از نحوه ارتباط مدیران و سرپرستان بانک‌ها با مدیریت برنامه ریزی استانداری زنجان انتقاد کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان تصریح کرد: در مدت دو ماه حضور در معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان حتی یک مدیر یا سرپرست بانک را ملاقات نکرده است.
وی با اشاره به اینکه انجام مکاتبه موجب طولانی شدن روند امور می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات را می‌توان در جلسات شورای بانک‌ها مطرح به صورت رو در رو در زمان کوتاه حل کرد.
عسگری با اشاره به اینکه شورای هماهنگی بانک‌ها از این به بعد ماهی یکبار تشکیل می‌شود، افزود: جلسات شورای هماهنگی باید با دستورالعمل مشخص برگزار شود و نباید بدیهیات در آن مطرح شود.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته امور بانکی استان زنجان ساماندهی قابل توجهی یافته است، تصریح کرد: تسهیلات بسیار خوبی طی سه سال گذشته پرداخت شده و اقدامات خوبی هم در راستای دریافت معوقات بانک‌ها انجام شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان بر مهم بودن پیگیری مطالبات بانک‌ها از دریافت کنندگان تسهیلات تاکید کرد و گفت: مسئولان همانطور که بر روی پرداخت تسهیلات حساسیت دارند باید بر روی دریافت مطالبات به تعویق افتاده بانک‌ها هم حساسیت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اشکالات مطرح شده در معرفی افراد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات گفت: ارگان‌های اجرایی باید دستورالعمل‌های موجود را به دقت عملیاتی کنند تا مشکلات کمتری به وجود آید.
عسگری تاکید کرد: مسئولان چه بخواهند و چه نخواهند، بانک‌ها یک سیستم نظارتی درونی دارند که همه باید بپذیرند.
وی با اشاره به لزوم تعامل بین بانک‌ها و کمیته سامان‌دهی تصریح کرد: پرونده‌های مشکل‌دار در زمینه پرداخت تسهیلات در این کمیته باید سامان‌دهی شوند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان کمیته سامان‌دهی را بارقه امید صنعتگران عنوان کرد و گفت: حل مشکلات صنعتگران که سربازان اشتغال کشور محسوب می‌شوند در واقع کمک به تحول اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هفت ماه از سال گذشته، ولی هنوز گزارشی از عملکرد بانک‌ها در رابطه با ماده 28 قانون بودجه سال جاری ارائه نشده است، افزود: ماده 28 قانون بودجه تفسیر ندارد و در واقع اختیارات داده شده به هیئت مدیره به استان‌ها تفویض شده است.
عسگری با بیان اینکه در تماس‌های برقرار شده با مدیر کل بانک مرکزی صحبت از ابلاغ ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان زنجان شده است، افزود: نمی‌دانم چرا بانک مرکزی موضوع ابلاغ تسهیلات را حل شده می‌داند ولی بانک‌های استان اقدامی در این مورد نمی‌کنند.
وی دیگر موضوع مهم در امور بانکی را ارائه خدمات به مردم عنوان کرد و گفت: خودپردازهای برخی بانک‌ها به روز نیستند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان تاکید کرد: نحوه توزیع خودپردازهای سطح شهر نیز باید بررسی و در صورت لزوم بازنگری شود.
وی با اشاره به برنامه مسئولان استان برای امر صادرات سال جاری گفت: بانک‌ها باید به جهش صادرات مورد نظر مسئولان استان کمک کنند.
عسگری به مدیریت صندوق مهر امام رضا (ع) توصیه کرد، برای حل مشکلات با بانک‌های دیگر در راستای دریافت مطالبات کمک کنند.
وی همچنین مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان را مکلف به تهیه و ارائه گزارشی از مطالبات بانک کشاورزی از دریافت کنندگان تسهیلات کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اتفاقات چند وقت اخیر در نظام بانکداری کشور تاکید کرد: مسائل به وجود آمده نباید موجبات سستی در نظام بانکی را فراهم کند، چرا که آنهایی باید نگران باشند که اهل خلاف هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم همکاری ارگان‌ها در انجام سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد و گفت: خودروهای مورد نیاز سرشماری باید توسط ارگان‌ها تامین شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول