اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مردم زنجان صورت گرفت؛

برگزاری بیست‌وششمین نشست بصیرت آخرالزمان در زنجان

خبرگزاری فارس: بیست و ششمین نشست فرهنگ انتظار با موضوع بصیرت آخرالزمان در زنجان برگزار شد.

برگزاری بیست‌وششمین نشست بصیرت آخرالزمان در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مجتبی نظری ظهر امروز در بیست و ششمین نشست فرهنگ انتظار اظهار داشت:‌ نخستین شرط بصیرت مهدویت، درک معنای انتظار در درون خود است.
وی با اشاره به اینکه بصیرت در وجود افراد موجب درک عالم ماوراء می‌شود، بیان کرد: ورود به باطن عالم ماوراء را معنویت می‌گویند.
استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه بصیرت فقط مختص مباحث سیاسی، اجتماعی و معنوی نمی‌شود، تصریح کرد:‌ پرداختن به بصیرت موجب تنگ و کوچک شدن معنای آن در میان مردم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه معنای اصلی بصیرت درک عظمت خداست، ادامه داد: امام علی (ع) بصیرت را با خود یکی می‌دانست.
حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه معنویت در دنیای امروز توسط مردم شبیه سازی می‌شود، تصریح کرد:‌ یکی از آفت‌های آخرالزمان معنویت‌های پوچ است.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهدویت در ایران انبار مهمات معنویت محسوب می‌شود، اضافه کرد:‌ دشمن درصدد حمله به انبار مهمات ما است.
استاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه بصیرت مهدوی در حوزه معنویت مهم‌ترین موضوعی است که دشمنان در جنگ نرم و جنگ فرهنگی به آن می‌پردازد، افزود: باید از نمادهای امام زمان در مقابل دشمنان حفاظت کرد.
وی با تاکید بر اینکه جوانان باید در زمینه عرفان‌های دروغین مطالعات زیادی داشته باشند، ادامه داد:‌ این عرفان‌ها به معاد معتقد نیستند و بر مبنای تناسخ عمل می‌کنند.
حجت‌الاسلام نظری به فیلم دیده شدن امام زمان در میان مردم مصر اشاره کرد و گفت:‌ جوانان باید از این هجوم‌های معنوی مطلع باشند.
وی با اشاره به اینکه کشور آذربایجان دومین کشور شیعی در جهان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ رئیس جمهور این کشور نیز در برابر موج بیداری ایستادگی می‌کند.
استاد دانشگاه تبریز اظهار داشت:‌ طرح تخریب مساجد، ممنوعیت کتاب‌های مذهبی و رساله‌ها و ممنوعیت حجاب در مدارس را از جمله اقدامات رئیس جمهور آذربایجان در برابر موج بیداری مردم این کشور محسوب می‌شود.
وی به جنبش والستریت مردم آمریکا اشاره کرد و افزود:‌ این جنبش یکی از زمینه‌های فروپاشی آمریکا و سیاست‌ها و استراتژی‌های آنها است.
حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه عقلانیت، عدالت، معنویت و معرفت چهار رکن اساسی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود، ادامه داد:‌ در فرهنگ انتظار نیز باید این ارکان توسط مردم رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در طول مدت 32 سال دچار فراز و نشیب‌های زیادی بوده است، اضافه کرد:‌ پیروی از ولایت در حفظ انقلاب و ارزش‌های آن واجب است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول