اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت؛

برگزاری گردهمایی مربیان تربیت‌بدنی اصفهان در سمیرم

خبرگزاری فارس: با حضور کارشناس مسئول تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نخستین گردهمایی مربیان تربیت‌بدنی و ورزش در شهرستان سمیرم برگزار شد.

برگزاری گردهمایی مربیان تربیت‌بدنی اصفهان در سمیرم
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، نخستین گردهمایی  مربیان تربیت‌بدنی و ورزش ظهر امروز با حضور کارشناس مسئول تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم و کارشناسان و تمام مربیان تربیت‌بدنی مدارس شهرستان سمیرم در محل سالن ورزشی شهدا با هدف گرامی‌داشت هفته تربت‌بدنی تشکیل شد.
در این گردهمایی رئیس اداره تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اهداف عمده تربیت‌بدنی در تاریخ زندگی انسان را حفظ سلامت، تعمیم بهداشت رشد و تقویت قوای جسمی، آمادگی برای فعالیت دفاعی، کسب شادابی، نشاط و میل به موفقیت در وظایف شغلی و حرفه‌ای دانست و گفت: این اهداف تا به امروز با مختصر تغییری در نزد بیشتر جوامع بشری ترغیب می‌شود و بر حسب ضروریات بر یک یا چند هدف تأکید بیشتری به عمل می‌آید.
حسین ابوالحسنی با بیان اینکه ورزش بخش مهمی از نحوه زندگی است، اضافه کرد: ورزش سلامت جسمی و عقلی را حفظ می‌کند و قادر است، خطر پیدایش بیماری‌های مزمن را کاهش و امید به بقا را افزایش دهد و کیفیت زندگی را در طول سال‌های آینده بهبود بخشد.
وی با تأکید بر اجرای رویکرد نوین درس تربیت بدنی بر همکاری مدیران مدارس برای فراهم کردن وسایل و تجهیزات لازم اشاره کرد و افزود: اجرای ساعات درس تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی بر اساس کتب هر پایه بوده وآموزگاران ملزم به اجرای آن هستند.
این مسئول از اجرای طرح‌های وزارتی مانند سباح ویژه سوم ابتدایی، طناورز ویژه چهارم ابتدایی ادامه داد: در دوره‌های تحصیلی راهنمایی و متوسطه (دختر و پسر ) در پایه‌های اول و در نیمسال اول رشته فوتسال و در نیم سال دوم رشته بسکتبال آموزش داده می‌شود.
وی همچنین افزود: در دوره‌های تحصیلی راهنمایی و متوسطه (دختر و پسر) در پایه‌های دوم و سوم در نیمسال اول والیبال و در نیمسال دوم هندبال آموزش داده شود.
ابولحسنی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی روزمره اظهار داشت: امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند.
وی هدف سازمان تربیت‌بدنی از تعیین هفته‌ای به نام تربیت‌بدنی را پرورش نیروی جسمانی و تقویت روحیه سالم در افراد و توسعه و تعمیم ورزش و هماهنگ ساختن فعالیت‌های تربیت‌بدنی و تفریحات سالم و همچنین ایجاد و اداره امور مراکز ورزشی دانست.
رئیس اداره تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ورزش یکی از اموری است که در جهان به صورت جدی مطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت است.
به گزارش فارس، در ادامه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی سمیرم با اشاره به اهداف تربیت‌بدنی از دیدگاه اسلام گفت: در بینش اسلامی، بدن هدیه‌ای الهی است که بر اساس حسن کرامت آفریده شده و ظرافت شگفت انگیزی در آفرینش آن به کار برده شده است.
احمد موسوی افزود: مطالعه و تحقیق تأمل در آن موجب افزایش معرفت انسانی نسبت به خداوند متعال می‌شود.
وی گفت: طبق فرمایشات امام سجاد (ع) بدن تو بر تو حقی دارد و حق آن است که آنرا سالم، نیرومند و مقاوم در برابر شداید و سختی‌ها و در کمال نشاط نگهدارید.
معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی سمیرم هدف نهایی تربیت‌بدنی و ورزش از دیدگاه اسلام را تامین سلامت جسمی، بهداشت بدن، تقویت و رشد آن و در نتیجه حرکت به سوی کمال دانست و اضافه کرد: در بینش اسلامی، تربیت و تقویت بدن و آمادگی همه جانبه آن مورد توجه است.
به گزارش فارس، هفته تربیت‌بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه و دانش‌آموزان با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول