اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبر داد:

ابلاغ دستور العمل اجرایی تاسیس مراکز مشاوره‌ای کارآفرینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: دستورالعمل اجرایی تاسیس مراکز مشاوره‌ای اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌ها ابلاغ شد.

ابلاغ دستور العمل اجرایی تاسیس مراکز مشاوره‌ای کارآفرینی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین حیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد ارتباط منطقی، مستمر و پایدار بین فعالیت‌های کارآفرینی نوآوری محور استان با تولید سرانه ناخالص داخلی از اهداف این مراکز است.
وی از دیگر اهداف این طرح ارائه مشاوره‌های تخصصی و کاربردی به کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان و مبتنی بر نوآوری و فناوری‌های جدید و مخاطره پذیر در عرصه مزیت‌های عمده و رقابتی استان بیان کرد و گفت: متقاضیان برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر مشاوره و خدمات کارآفرینی به شرط داشتن شرایطی می‌توانند نسبت به تاسیس مراکز مشاوره خدمات کار آفرینی اقدام کنند.
حیدری ادامه داد: تابعیت جمهوری اسلامی ایران و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور، داشتن حداقل 35 سال تمام، عدم اشتغال در نهادها و موسسات دولتی، دارا بودن مدرک دکتری تخصصی در فعالیت مورد اشاره با 3 سال سابقه مفید اجرایی و یا دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در فعالیت مورد مشاوره با 5 سال سابقه مفید اجرایی و تحقیقات کاربردی، دو نفر به عنوان عضو کادر فنی با مدارک کارشناسی ارشد یا کارشناسی با سابقه 5 سال سابقه در رشته‌های مرتبط از جمله شرایط تاسیس مراکز مشاوره خدمات کار آفرینی است.
حیدری با بیان اینکه جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی و هرگونه انحراف در مسیر سرمایه‌گذاری‌ها نیز از دیگر اهداف مطرح در دستورالعمل اجرایی تاسیس مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌ها ذکر شده است، تصریح کرد: شرایط عمومی و تخصصی متقاضیان تاسیس مراکز طبق ماده 3 آئین نامه اجرایی لازم است توسط هیئت فنی استان دقیقا احراز و مراعات گردد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: تمامی طرح‌هایی که توسط مراکز مشاوره مورد امکان سنجی قرار می‌گیرند باید بدون استثناء در ابعاد مختلف اعم از مدل کسب و کار، فرایند فعالیت، نوع خدمت و یا زنجیره تولید کالا دارای نوآوری بوده و مستندات حق مالکیت فکری(IP) و یا حق ثبت اختراع و امتیاز انحصاری بهره‌برداری (پتنت) به مراکز مشاوره ارائه شود.
حیدری بیان داشت: متقاضیان ایجاد مراکز پس از احراز شرایط و دریافت مجوز موظف هستند طبق ماده 4 آئین نامه اجرایی گستره فعالیت‌های مشاوره‌ای خود را در چارچوب‌های تعیین شده عرضه کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول