اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تاکید کرد:

ضرورت مناسب‌‌سازی فضای شهری برای تردد معلولان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بر ضرورت مناسب‌سازی فضای شهر برای تردد معلولان و روشندلان تاکید کرد.

ضرورت مناسب‌‌سازی فضای شهری برای تردد معلولان
رویا احمدیان در حاشیه مراسم تجلیل از نابینایان و معلولان موفق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امروز بسیاری از روشندلان ما در ترددهای خود با مشکلاتی مواجه هستند که ضرورت دارد به مناسب‌سازی فضا توجه شود.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی کمیته مناسب‌سازی در استان و تشکیل جلسات آن به ریاست معاونت عمرانی استانداری، شهرداری و برخی از دستگاه‌های دخیل همچون مسکن و شهرسازی موظف هستند در ساخت و سازهای خود وضعیت معلولان را در نظر بگیرد.
این مسئول با انتقاد از وضعیت نامناسب برخی از ادارات در بی‌توجهی به رفت و آمد معلولان، گفت: تنها در شهر اردبیل و در مسیر میدان شریعتی تا چهارراه امام با همکاری شهرداری مسیری به رنگ زرد مشخص شده تا افراد معلول بتوانند در این مسیر حرکت کنند.
احمدیان اظهار داشت: از شهرداری‌ها خواسته‌ایم تا در دادن پایان کار به مجموعه‌های اداری، خدماتی و عمومی ضرورت رعایت مناسب‌سازی را لحاظ کنند.
وی به وجود 450 مددجوی غیر‌مستمری‌بگیر اشاره کرد و افزود: در هزینه ساخت و تامین و همچنین خرید مسکن، هزینه‌های تحصیلی، ایاب و ذهاب و خرید وسایل توانبخشی به این افراد کمک می‌کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه از تحصیل 80 دانش‌آموز معرفی شده بهزیستی در مدرسه استثنایی و تحصیل 34 نفر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.
وی یادآور شد: از مسئولان دانشگاهی خواسته‌ایم تا در تهیه کتاب به خط بریل پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند تا در دانشگاه‌ها با مشکل کتب درسی برای نابینایان مواجه نشویم.
این مسئول ابراز داشت: در کنار تهیه ضبط صوت برای دانشجویان نابینا و همچنین خرید دستگاه‌های مختلف بریل و دادن یک دستگاه کامپیوتر به عنوان تشویقی برای دانشجویان با معدل 17 به بالا سعی می‌کنیم از آنها در مسیر تحصیل حمایت کنیم.
احمدیان از تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی، برای معلولان و نابینایان خبر داد و ابراز داشت: در کنار این اقدامات در جلسات متعدد با مسئولان استان سعی می‌کنیم بحث مناسب‌سازی مسیر تردد معلولان به ویژه نابینایان را مطرح کرده و در مسیر عملیاتی شدن آن گام برداریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول