اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون ناشنوایان خراسان جنوبی:

2500 نفر از معلولان خراسان جنوبی ناشنوا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون ناشنوایان خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 500 نفر از معلولان خراسان جنوبی دارای مشکلات شنوایی هستند.

2500 نفر از معلولان خراسان جنوبی ناشنوا هستند
محمد زحل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از ناشنوایان، عضو کانون ناشنوایان خراسان جنوبی هستند، اظهار داشت: بیشتر ناشنوایان استان را بانوان تشکیل می‌دهند همچنین بیش از ۸۰۰ نفر از ناشنوایان استان در بیرجند زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: بیشتر ناشنوایان و کم‌شنوایانی که در استان حضور دارند این مشکل را به صورت ژنتیکی دارند که اکثرا هم قابل پیشگیری نیست فقط باید در سال‌های اولیه تولد فرد ناشنوا شناسایی و مورد درمان قرار گیرد.
رئیس کانون ناشنوایان خراسان جنوبی افزود: خدمات گسترده‌ای در این کانون به ناشنوایان استان ارائه می‌شود که از جمله این خدمات می‌توان به خدمات خودکفایی، امور ورزشی و امور مذهبی اشاره کرد.
زحل به افتخارات کسب شده ورزشی توسط ناشنوایان استان اشاره کرد و گفت: ما تیم‌های مختلف ورزشی را در بین ناشنوایان استان راه‌ا‌ندازی کرده‌ایم که این تیم‌ها تاکنون در مسابقات مختلفی حضور پیدا کرده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کانون ناشنوایان برای حضور در مسابقات کشوری در مشهد حضور دارند همچنین تیم‌های شطرنج، پینگ پنگ و فوتسال ناشنوایان استان نیز تا کنون در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌اند و مقاماتی نیز کسب به دست آورده‌اند.
رئیس کانون ناشنوایان خراسان جنوبی خواستار کمک مسئولان و خیران استان به این مجموعه شد و گفت: در صورت یاری خیران، می‌توانیم خدمات بهتری را به ناشنوایان ارائه کنیم.
زحل به مشکلات ناشنوایان استان اشاره کرد و افزود: برخی از ناشنوایان خراسان جنوبی قادر به تامین هزینه تحصیل خود نیستند که در این زمینه خیران می‌توانند کمک قابل توجهی به این افراد بکنند تا بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند چرا که این افراد معمولا استعداد زیادی دارند.
وی تصریح کرد: همچنین نبود مدرسه شبانه‌روزی برای ناشنوایان یکی دیگر از مشکلات این قشر در راه ادامه تحصیل است البته در حال حاضر یک مرکز در بیرجند در دست ساخت است.
رئیس کانون ناشنوایان خراسان جنوبی نبود رابط ناشنوایان در استان را یکی دیگر از مشکلات این قشر در استان عنوان کرد و افزود: باید برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی شود.
انتهای پیام/و۲۰     
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول