اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مسابقات قرآنی خراسان رضوی:

جلسات قرآنی در خراسان رضوی فاقد متولی هستند

‌خبرگزاری فارس: دبیر سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه جلسات قرآنی استان خراسان رضوی فاقد متولی هستند.

جلسات قرآنی در خراسان رضوی فاقد متولی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان رضوی پرداخت و اظهار داشت: شرایط اجتماعی کشور طبیعی نیست و آن هم به خاطر جنگ نرم دشمنان با انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به سخن رهبری و مبنی بر اینکه باید در کشور 10 میلیون حافظ وجود داشته باشد، اظهار داشت: با وجود حافظان در جامعه کشور ما تبدیل به جامعه قرآنی می‌شود و در آن صورت می‌توان در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاد و آنها را خنثی کرد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: هرچه در دنیای اسلام کمبود وجود دارد بر اثر دوری از معارف الهی و قرآن کریم است.
وی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: باید کارهایی انجام دهیم که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کمبودهای قرآنی در جامعه از بین برود.
آخوندی با اشاره به این مطلب که باید در برنامه‌ریزی‌ها برای پدید آمدن یک جامعه قرآنی تجدید نظر کرد، ادامه داد: امسال در سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان، یک ستاد استانی جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی تشکیل داده ایم.
وی همچنین ریاست ستاد اجرایی مسابقات قرآن استانی را معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: کمیته روحانیون،ادارات، رسانه‌ها، بانوان، شهرستان‌ها، موسسات و جلسات قرآنی، دانشجویان، نیروهای مسلح، دانش آموزی، ایثارگران و بنیاد شهید از جمله کمیته‌های تشکیل شده ستاد اجرایی این دوره از مسابقات است.
دبیر اجرایی سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان به مشکلات جلسات قرآن اشاره کرد و افزود: مهمترین کمبودی که جامعه قرآنی استان و جلسات قرآن دارند نبود متولی در استان است.
وی گفت: با توجه به اینکه این تاریخ ثبت‌نام این مسابقات تا 10 آبان‌ماه سال جاری است، اما تاکنون بیش از 23هزار نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد 500 درصدی در حضور شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان در مسابقات این دوره است.
آخوندی در پایان افزود: در زمینه داوری این دوره از مسابقات حدود 160 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی و همچنین برگزاری آزمون داورانی که حدنصاب نمره را بیاورند انتخاب می‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول