اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت و ‌احوال آذربایجان غربی خبر داد:

رصد منظم مهاجرت‌ها در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و ‌احوال آذربایجان غربی گفت: مهاجرت‌های مردم در مناطق مختلف آذربایجان غربی به طور منظم رصد می‌شود.

رصد منظم مهاجرت‌ها در آذربایجان غربی
محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه مهاجرت‌های مردم در مناطق مختلف آذربایجان غربی به طور منظم رصد می‌شود، اظهار داشت: از دو سال گذشته انجام بررسی‌های مربوط به این موضوع بر عهده متولیان این دستگاه قرار گرفته است که برای تحقق بخشیدن به آنها نسبت به برنامه‌ریزی اقدام می‌شود تا هرگونه تغییر و جابه‌جایی به طور دقیق ثبت و ضبط شود.
وی افزود: نه تنها مهاجرت‌ها به معنای خاص بلکه جابه‌جایی اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها در داخل شهر، استان و کشور حتی خارج از کشور به طور نظام‌مند بررسی شده و در سامانه‌های تعریف شده برای این موضوع درج می‌شود به طوری‌که برای جامه عمل پوشاندن به این برنامه دولت باید همکاری مردم نیز جلب شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این دستگاه اجرایی برای انجام دادن این امر تمهیدات لازم اتخاذ شده است، برای افرادی که نسبت به جا‌به‌جایی و مهاجرت اقدام کردند کارت ملی جدید همراه با کدپستی متفاوت از قبلی باید صادر شود که در آذربایجان غربی برای انجام این امور به شکل مناسب بسترسازی شده است و در طول حداکثر 20 روز کارت ملی با کدپستی جدید برای مراجعه‌کننده‌ها صادر می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه رصد کردن مهاجرت‌ها فقط از طریق کنترل شماره ملی و کدپستی امکان‌پذیر است، ادامه داد: بر اساس بخشنامه هیئت دولت که از طریق معاونت ریاست جمهوری به همه اداره‌ها ابلاغ شده است، همه دستگاه‌های اجرایی باید به طور مرتب نقل‌ و ‌انتقالات کارکنان خود را مورد توجه قرار داده و هرگونه تغییر را به ثبت‌ و احوال گزارش دهند از طرف دیگر مردم هم باید بعد از جابه‌جایی از محل سکونت به سرعت مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.
جوان، به لزوم کنترل مهاجرت‌ها برای برنامه‌‌ریزی در سطوح ملی اشاره کرد و گفت: در صورتی‌که این برنامه به طور اصولی و مطابق با برنامه تدوین شده پیش‌ رود، مسئولان و مدیران بهتر از گذشته در زمینه‌های تامین امکانات آموزشی، فضای تفریحی، اشتغال‌زایی و ... برنامه‌ریزی می‌کنند که به دنبال آن جامعه هم به سوی رفاه روزافزون حرکت می‌کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح به اینکه کارت ملی شهروندان تا سال 1392 تمدید شده است، ادامه داد: آن تعداد کارت ملی‌هایی که تاکنون صادر شده و در اختیار مردم استان قرار گرفته تا اواخر سال 1392 تمدید شده است و لازم نیست که مردم به اداره‌های ذی‌ربط مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت و ‌احوال آذربایجان غربی با اظهار به فراهم بودن زیرساخت‌ها برای صدور کارت ملی هوشمند، کاربردهای مختلف این سند شناسایی را هم مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هم‌اکنون کارت‌های مذکور برای صاحبان آنها هفت مورد کاربرد دارند که قابل افزایش به 20 مورد است و چندین دستگاه حاکمیتی با ثبت احوال برای تکمیل اطلاعات فردی هماهنگ خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول