اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

نرخ رشد مهاجرت به تهران چهار درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: بر اساس آمار استانداری تهران در سال گذشته نرخ رشد مهاجرت به تهران با چهار درصد کاهش مواجه بوده است.

نرخ رشد مهاجرت به تهران چهار درصد کاهش یافته است
لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در ارتباط با رشد نرخ مهاجرت به تهران اظهار داشت: بر اساس آمار استانداری تهران در سال گذشته نرخ رشد مهاجرت به تهران با چهار درصد کاهش مواجه بوده که این نتیجه سیاست‌های دولت در راستای تمرکز زدایی است.
وی در ادامه گفت: در سایر شاخص‌ها نیز دولت تقریبا چهار برابر گذشته کار و فعالیت انجام داده که مهم‌ترین آن سفرهای استانی بوده است.
فروزنده تصریح کرد: امروز نظام اداری ما نظامی فعال و در خدمت مردم بوده و در این مسیر تلاش می‌کند.
وی در بخش دیگری با تاکید بر خروج سازمان‌ها و دستگاه‌ها از تهران افزود: باید دستگاه ملی در این زمینه با عزم جدی ورود کرده و به انتقال مراکز خود به استان‌ها کمک کنند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه وزارتخانه‌هایی وجود داشته که دستگاه‌های متعددی در زیر مجموعه خود دارد، گفت: این وزارتخانه مراکز زیرمجموعه خود را از جمله در بخش آموزش، پژوهش و... باید از تهران منتقل کند.
وی با اشاره به اینکه در شورای عالی اداری یک به یک وزارتخانه‌ها رصد شده و اگر لازم بوده ادغام و یا انتقال انجام می‌شود، افزود: معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری، بسترهای قانونی را در این راستا آماده کرده و قطعاً مدیران و همچنین حمایت‌های مجلس در این زمینه بسیار مهم است تا این مهم محقق شود.
فروزنده تصریح کرد: اگر می‌خواهیم توسعه متوازن همراه با عدالت در کشور باشد، باید نگاه مرکز و پایتخت محوری زدوده شود.
وی ظرفیت‌های استان‌های شمالی در بخش منابع طبیعی را برشمرد و گفت: چه لزومی داشته تا دستگاه‌های مرتبط با منابع طبیعی صرفا در تهران متمرکز شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اظهار داشت: باید سازمان‌ها و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌ها به استان‌ها انتقال یافته و معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری این موضوع را به جد حمایت می‌کند.
وی اظهار داشت: البته تسریع در اجرای این برنامه دولت نیازمند حمایت‌ها و مشارکت دستگاه‌های مختلف است.
فروزنده همچنین انتقال کارکنان از تهران به سایر استان‌ها را از جمله 14 برنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برشمرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها این بوده که هر کسی که تمایل دارد از تهران منتقل بشود، که تاکنون 20 هزار نفر نیز منتقل شده‌اند.
وی تصریح کرد: یک تعداد تقاضاهایی نیز برای انتقال از تهران به سایر استان‌ها وجود داشته، لیکن جهت‌گیری اصلی به این سمت بوده که ظرفیت تهران در سایر استان‌ها ایجاد شده تا به نوعی به تمرکززدایی کمک شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ایجاد دولت الکترونیک، افزایش ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها، دادن اختیارات لازم به دستگاه‌های استانی، انتقال شرکت‌ها به استان‌ها، ترخیص کالا در استان‌های مستعد و ... را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد که در حال پیگیری است.
فروزنده اضافه کرد: شورای شهر تهران با مدیریتی که دولت هم انجام داد، طرح تفصیلی این کلان شهر را تهیه که در آن طرح، انتقال و تمرکز زدایی به جد دنبال می‌شود.
وی در ادامه دولت الکترونیک را مهم‌ترین برنامه تحولی دولت عنوان کرد و افزود: در زمینه زیرساخت‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده منتهی باید به نقطه‌ای برویم که اینترنت ملی راه‌اندازی شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس گزارشات وزیر ارتباطات ان‌شاءالله امسال اینترنت ملی راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول