اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان خبر داد:

کاهش 7درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف در اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان گفت: به دلیل افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و سرعت امدادرسانی در شهر اصفهان، تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در این شهرستان هفت درصد کاهش یافته است.

کاهش 7درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف در اصفهان
حمیدرضا نیکنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تعداد ماموریت‌های تصادفی مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان در شش ماه ابتدای سال 89، 11هزار و 835 مورد بود که این تعداد در مدت مشابه امسال با 12درصد افزایش به 13هزار و 198 مورد رسید.
وی بیان داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان در نیمه اول سال گذشته، 29هزار و 970 ماموریت را به انجام رسانید که این تعداد در مدت مشابه امسال با 15درصد افزایش به 34هزار و 544 مورد رسید.
سرپرست فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان به افزایش پنج برابری حوادث ویژه‌ اورژانس در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح کرد: حوادث وِیژه‌ اورژانس شهرستان اصفهان در شش ماه نخست امسال 63 مورد و در مدت مشابه سال قبل 12 مورد بوده است.
وی افزود: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اصفهان در این مدت به 34هزار و 544 ماموریت اعزام شده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال 89، 29هزار و 970 مورد بوده است و این عدد بیانگر افزایش 15درصدی تعداد کل ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
نیکنام ضمن تاکید بر نقش موثر امداد موتوری شهرستان در امدادرسانی سریع به مصدومان در سال جاری ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون اورژانس موتوری اصفهان به 575 ماموریت اعزام شد که از این تعداد 180 ماموریت منجر به درخواست آمبولانس، 266 مورد درمان سرپایی و 90 مورد لغو ماموریت بوده است.
وی با اشاره به افزایش 15درصدی مکالمات صورت گرفته با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اصفهان در سال جاری بیان داشت: تعداد کل این تماس‌ها در نیمه اول سال گذشته و امسال به ترتیب 265هزار و 254، و 304هزار و 908 تماس است.
سرپرست فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان اضافه کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان در شش ماه اول سال گذشته، 2هزار و 832 نفر ساعت آموزش طرح بها را برگزار کرد که این میزان امسال با 40درصد افزایش به 3هزار و 990 نفر ساعت رسید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول